ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
באירוע מול הקריה

ביום רביעי: נציגי חיילי מילואים יכריזו על הפסקת התנדבותם

יועץ אסטרטגי לארגוני המחאה אמר אמש בכינוס בכירי המשק כי יתקיים "אירוע שבו יהיו נציגים של חיילי מילואים שיכריזו על הפסקת ההתנדבות" והוסיף כי מדובר ב"מסה גדולה של חיילי מילואים"

ביום רביעי: נציגי חיילי מילואים יכריזו על הפסקת התנדבותם
חיילים חרדים במילואים. אילוסטרציה צילום: יענקי פרבר

הדובר איתי בן חורין, המשמש יועץ אסטרטגי לכמה מארגוני המחאה נגד הרפורמה המשפטית אמר אמש לבכירי המשק כי "ביום רביעי יהיה אירוע שבו יהיו נציגים של חיילי מילואים שיכריזו על הפסקת ההתנדבות" והוסיף כי מדובר ב"מסה גדולה של חיילי מילואים" - כך דווח בכאן רשת ב.

את הדברים אמר בן חורין אמש בכינוס של בכירי המשק בתל אביב וניסה לשכנע אותם להצטרף לפעולות המחאה.

באותו האירוע אמר הראל ויזל, בעלי רשת פוקס, כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד אמר לו ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ', איים עליו כדי שלא יצטרף למחאה נגד הרפורמה המשפטית. "אני בקשר עם יו"ר ההסתדרות כל הזמן. הוא אומר לי כל הזמן, 'אני עובד כבר חצי שנה על הסכם עם סמוטריץ על 600 אלף עובדים. אני מקבל איומים שאם אני אומר משהו לא חותמים'", אמר.

מחר אמורה להיות הפעימה השנייה של הסכם השכר הגדול במשק במסגרתו אמורים להשתחרר כספים נוספים. למעשה הסכם חתום אבל האוצר יכול לאיים על ההסתדרות שלא יעביר כספים כל עוד הם לא עומדים בתנאי ההסכם. דנה עזריאלי, בעלת קבוצת עזריאלי אמרה על המחאה: "לא כל העם תומך בזה". על הסרבנות אמרה: "יש הרבה אנשים לפחות 50 אחוז מהעם שחושבים שאסור לעשות את זה".

אמש דווח בחדשות הערב בכאן 11 כי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר בפגישה המדוברת עם בכירי המשק כי לא ישבית את המשק במחאה על צמצום עילת הסבירות. "זה סוף פסוק", אמר בפגישה. 

בכינוס בתל אביב השתתפו 70 בכירי המשק בהם דנה עזריאלי, ליאורה עופר, מרקוס נכט, איתן בר זאב מקבוצת "ביג", הראל ויזל ועוד. בדיון אמר אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט היוצא ומנכ"ל חברת הבנייה תדהר בהווה שהוא מבקש לשקול שביתה או הידברות עם הקואליציה והשווה את ההידברות עם אנשי הימין להידברות עם עראפת: "אנחנו צריכים להחליט מה אנחנו עושים כשהם יחצו קו אדום. אנחנו לא מספיק אמיצים כדי להשבית את המשק. אנחנו יכולים להחליט אם הקו האדום הוא ביטול הסבירות או משהו אחר. יכולה להיות קריאה להידברות. גם עם ערפאת דיברנו".

איתן בר זאב יו"ר קבוצת ביג מסר לכאן חדשות: "לא התקפלנו. מי שרצה לסגור - סגר ולא שילם שכירות ומי שרצה לפתוח פתח". הראל ויזל אמר בתגובה: "מה שאנחנו רוצים זה רק אחדות בעם ישראל". בפורום העסקים אמרו שהדברים לא מייצגים בדיוק את מה שנאמר בחדר
ואילו ארנון בר דוד מסר שלא שוחח עם הראל ויזל תקופה ארוכה.

מילואים הרפורמה המשפטית סרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד