כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

דיון משותף של ועדת הכלכלה והוועדה לצמצום פערים חברתיים, על בסיס תוכנית עו"ד ורו"ח שלמה נס בגיבוש פתרונות ליוקר המחיה

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ביטן: "יש עלייה גדולה בקרב אנשים שלא מסוגלים לשלם את המשכנתא. זה בסיס הבעיה של יוקר המחייה. אני רוצה להודות לעו"ד ד"ר שלמה נס ועו"ד שמעון גרוס על עבודה מקצועית ורצינית" • יו"ר הוועדה לצמצום פערים חברתיים ח"כ הרב בצלאל: "אני ממוקד מרגע כניסתי לכנסת לטפל בבעיה החשובה של יוקר המחיה, בנפשנו הדבר וזה מה שעומד לנגד עינינו" • עו"ד ורו"ח שלמה נס: "אני רוצה להודות ליושבי ראש הוועדה דוד ביטן ואברהם בצלאל, שגייסו אותנו לסיפור וביקשו שנכין את "מזכר נס" לוועדה. סיפור המשכנתאות זה משהו שנוגע לכולם. בתקופת משבר יוקר המחייה זה פוגע כמעט בכל בית, הציבור סובל ומרגיש בתקופת חירום"

דיון משותף של ועדת הכלכלה והוועדה לצמצום פערים חברתיים, על בסיס תוכנית עו"ד ורו"ח שלמה נס בגיבוש פתרונות ליוקר המחיה
עו"ד ורו"ח שלמה נס בדיון בכנסת צילום: באדיבות המצלם

דיון משותף של וועדת הכלכלה בראשות היו"ר ח"כ דוד ביטן והוועדה לצמצום פערים חברתיים שבראשות ח"כ הרב אברהם בצלאל, התקיים השבוע על מנת לדון במאבק ביוקר המחיה הגואה בישראל, בפרט בתחום הדיור והמשכנתאות.

לקראת הדיון ביקשו ראשי הוועדות מעו"ד ורו"ח שלמה נס, מבכירי אנשי המקצוע בישראל, לגבש מסמך מיוחד על מנת שניתן יהיה על בסיסו לקיים דיון ולמצוא את הדרכים להיאבק ביוקר המחיה.

יו"ר ועדת הכלכלה ח״כ דוד ביטן אמר במהלך הדיון: "אנחנו נמצאים במשבר רציני, יש עלייה גדולה בקרב אנשים שלא מסוגלים לשלם את המשכנתא. זה בסיס הבעיה של יוקר המחייה. אני שלקחתי על עצמי לטפל בבעית יוקר המחייה אדרוש להגיע לפתרונות. אני רוצה להודות לעו"ד ד"ר שלמה נס ועו"ד שמעון גרוס על עבודה מקצועית ורצינית שכל הצוות שלהם עבד והכין. הכנתם דוקטורט שלם של פתרונות. אנחנו נקיים דיונים נוספים עד שנגיע עם פתרונות לציבור".

הדיון בכנסת • באדיבות המצלם

יו"ר הוועדה לצמצום פערים חברתיים ח״כ הרב אברהם בצלאל ציין ואמר: "אני ממוקד מרגע כניסתי לכנסת לטפל בבעיה החשובה של יוקר המחיה, בנפשנו הדבר וזה מה שעומד לנגד עינינו. אני מבקש להודות לח"כ דוד ביטן שהתגייס לנושא והרים יחד איתי דיון חשוב ומקצועי. אני מבקש להודות לעו"ד רו"ח שלמה נס ולעו"ד שמעון גרוס שהכינו חומר רב ומקצועי. קיימנו יחד איתם כמה מפגשים והם הביאו את מיטב אנשי המקצוע, כדי להכין חומר מסודרת לפתרון הבעיה".

עו"ד ורו"ח שלמה נס התייחס למזכר שהכין לקראת הדיון יחד עם צוותו ואמר: "אני רוצה להודות ליושבי ראש הוועדה דוד ביטן ואברהם בצלאל, שגייסו אותנו לסיפור וביקשו שנכין את "מזכר נס" לוועדה. סיפור המשכנתאות זה משהו שנוגע לכולם. בתקופת משבר יוקר המחייה זה פוגע כמעט בכל בית, הציבור סובל ומרגיש בתקופת חירום. כמו בתקופת הקורונה הבנקים עשו למען הציבור כי זה היה תקופת חירום, גם עכשיו אנחנו נמצאים במצב חירום ובמצב חירום חובה להגיע לטובת הציבור. המטרה של כולנו זה שהציבור שלא מצליח בחודשים האחרונים לשלם את המשכנתא שלו והוא נגרר לפיגורים והלוואות, שהוא יצליח לחזור ולשלם".

במהלך הדיון אמר ח"כ ינון אזולאי: "אני נמצא עם אנשים החלשים והמסכנים, בנק ישראל מתעלם מהם. אנחנו לא ניתן שיזלזלו בציבור. אני פוגש אנשים שלא מסוגלים לשלם את המשכנתא בסוף החודש, אתם חייבים להגיע לטובת הציבור. אתם מעלים ריביות ומצמידים את הציבור לפינה".

שלמה נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד