כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מאות השתתפו בכינוס הזיכרון במלאת י"א שנים להסתלקותו של רבנו הגדול רשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל

את המשא המרכזי בבית המדרש הגדול של קהילת "היכל יצחק" במודיעין עילית נשא נכדו חביבו ונאמן ביתו הרה"ג רבי אריה לייב אלישיב שליט"א מחשובי הקהילה • נשלמות ההכנות לקלוט את רבבות בחורי הישיבה לרגל תחילת בין הזמנים הבעל"ט וכן לקיים את ישיבות בין הזמנים "תורת חיים" ע"ש רבנו הגדול מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל וישיבת בין הזמנים ע"ש הר"ר רפאל יעקב שמאי גליקסמן זצ"ל שמתקיימות לאורך עשרות שנים ע"י בנו מחשובי הקהילה המחנך הרה"ג רבי עזריאל גליקסמן שליט"א

מאות השתתפו בכינוס הזיכרון במלאת י"א שנים להסתלקותו של רבנו הגדול רשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל
היכל יצחק הרב אלישיב צילום: באדיבות המצלם

בליל שבת קודש פרשת מטות מסעי יממה - לפני יום הזיכרון הי"א לפטירתו של רבנו הגדול רשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל התאספו מאות מבני העיר מודיעין עילית ומתפללי קהילת היכל יצחק לשמוע דברי התעוררות וללמוד מדרכיו והנהגותיו של רבנו הגדול זצוק"ל.

זה כבר הפך למסורת בעיר מודיעין עילית שבשבוע שחל יום פטירתו של רבנו הגדול זצוק"ל נושאים דברים לע"נ הטהורה רב הקהילה הגאון רבי מאיר גפני שליט"א, ונכדו חביבו שזכה לשמשו עשרות בשנים מדי שבוע.

יצוין שקהילת היכל יצחק המפוארת שבעיר מודיעין עילית הוקמה בברכתו ועידודו באופן אישי של רבנו הגדול זצוק"ל לפני כשלושים שנה. בכתיבת אות לספר התורה הראשון שנתרם למקום, ציין רבנו הגדול רשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ש"מקום זה פקיע שמיה כבית שמגדלין בו לתורה ולתפילה".

מייסד קהילת היכל יצחק הרב משה שלזינגר הי"ו יחד עם רב ביהמ"ד הגאון רבי מאיר גפני שליט"א וחברי הוועד וביניהם הרה"ג רבי אריה לייב אלישיב שליט"א, נכנסו למעונו הקדוש לקבל את הדרכותיו בהקמת הקהילה והשטיבלאך המרכזים של העיר מודיעין עילית.

היכל יצחק • באדיבות המצלם

ראש המועצה הראשון של מודיעין עילית הר"ר יוסף שוינגר הי"ו הקצה בזמנו את השטח שעליו עומד הקומפלקס הגדול של הקהילה לאחר שרבנו הגדול זצוק"ל תמך בחשיבות הקמת השטיבלאך הראשון בעיר ועד ליום זה הוא משמש כמקום המרכזי לכלל תושבי מודיעין עילית והסביבה ומשמש כמגדל אור לאזור כולו.

בשנים האחרונות לאור הגידול האוכלוסייה בעיר אף שופץ ללא הכר הקומפלקס הגדול של היכל יצחק ונוספו לו שטיבלאך חדשים ומרווחים, ארון קודש חדש וגדול שמפאר את ההיכל הגדול, הוכנסו ספרי תורה חדשים, נוספו שיעורי תורה רבים ובפרט לאור ההגירה של הורים רבים שקובעים את משכנם ליד בני משפחתם הגרים בעיר.

כולל הבעלי בתים ששוכן בקומפלקס, הוא הכולל בעלי בתים הראשון בעיר מודיעין עילית והוקם בעידודו ותמיכתו של המרא דאתרא הראשון של מודיעין עילית הגר"מ קסלר זצוק"ל וכהיום הוא הכולל הגדול ביותר בעיר ונאמרים בו שיעורי תורה לאורך כל היום ע"י מיטב מגידי השיעורים ואברכי העיר.

בימים אלו מתוכנן הקמתו של חדר שיעורים גדול ומרוות ונגיש לציבור המבוגרים שייתן מענה לכולל הבעלי הבתים ולעשרות שיעורי הדף היומי הנאמרים בו בכל יום.

היכל יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד