כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טרגדיה כפולה

"מעולם לא שמעתי כזה בכי קורע לב כמו בבית אלמליח"

ארבעה בחורי ישיבה צעירים נותרו יתומים מאב ומאם • האם נפטרה מהמחלה הנוראה לפני למעלה משנתיים, והאב נפטר בימים האחרונים לאחר אירוע מוחי קשה • טרגדיה כפולה בבית של משפחה שעד לא מזמן היתה שמחה ומאושרת

"מעולם לא שמעתי כזה בכי קורע לב כמו בבית אלמליח"
הרב אלמליח זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מקרה חמור ומזעזע של טרגדיה משפחתית כפולה, פקד בימים האחרונים את הקהילה החרדית בירושלים, עם פטירתו המזעזעת של הרב יעקב אלמליח, אברך כולל מחשובי האברכים בישיבת מיר, שנפטר קצת יותר משנתיים אחרי רעייתו הגב' נילי ע"ה, והותיר תשעה יתומים שמתוכם ארבעה בחורי ישיבה שאינם נשואים.

לתרומה הקליקו כאן>>

עד לפני שלוש שנים, היתה זו משפחה נורמטיבית ומאושרת. זוג הורים, תשעה ילדים, מתוכם שלושה נשואים ושישה צעירים יותר שטרם הגיעו לפרקם. המשפחה התגוררה בדירה קטנה, אבל לא היה להם צפוף. מגיל צעיר קיבלו חינוך איכותי, ולמדו לא רק להסתפק במועט, אלא גם לשמוח בו ולהיות מאושרים.

"לא היה שם מקום אפילו לכסא הגלגלים של האמא, ולאחר מכן לכסא הגלגלים של האבא", מספר אחד השכנים שמכיר את המקרה מקרוב, "היה שלב שבו לשניהם היה כסא גלגלים, גם לאמא וגם לאבא, וזה היה מצב לא פשוט בכלל מבחינה פיזית, כמובן שמהבחינה הנפשית זה היה קשה הרבה הרבה יותר".

"זה לא להאמין שעד לפני שלוש שנים היו להם חיים שלווים ומאושרים, ממש כמו הגשמת החלום. הם לא היו זקוקים לשום דבר נוסף מעבר למה שהיה להם. האב, רבי יעקב, תלמיד חכם עצום, לומד בכולל בישיבת מיר. האם נילי, עבדה לפרנסתה במשרה חלקית כדי להוסיף על המלגה הצנועה שהיה האב מביא איתו מהכולל פעם בחודש. מעבר לכך הם לא נזקקו לכלום.

"אבל למרבה הצער היא חלתה והוא קיבל את האירוע מוחי, וכעת שניהם אינם עמנו פה, כשבבית נותרו ארבעה יתומים לא נשואים, אחרי ששני אחים גדולים יותר התחתנו בשנתיים האחרונות, האבא השכן מספר על הטרגדיה והאבל הכבד: "מעולם לא שמעתי כזה בכי קורע לב כמו בבית אלמליח", הוא מספר, "הבכי שנשמע מביתם, החריד את הלבבות. הכאב, היתמות הכפולה, שנים של סבל וייסורים התנקזו להם לבכי נוראי שלא השאיר עין יבשה".

לדבריו: "חייבים לקום ולעשות מעשה, למען ארבעת היתומים העגולים. אי אפשר להשאיר אותם ככה לבד ביתמות ובכאב, זה התפקיד שלנו, של כל עם ישראל לבוא לעזרתם, לתת להם תמיכה וסיוע, אני ממש מבקש מכל מי שיכול להתאמץ מעבר לכוחות כדי לתרום להם סכום מכובד ככל הניתן. זה מקרה חריג מאוד שבאמת מצדיק מאמץ הרבה יותר חזק מהמקרים הרגילים".

לתרומה הקליקו כאן>>

אלמליח קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד