י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התפיסה במכס

הקנס הגבוה שישלמו הזוג החרדי שנעצר בנתב"ג

קנס של 160 אלף ש"ח הוטל על בני זוג חרדים מבלגיה שהורשעו בהברחת סיגריות וטבק לחימום | השניים נתפסו לאחר שביקשו להיכנס לארץ דרך המסלול הירוק בנתב"ג עם מזוודותיהם, ובכך הצהירו כי הם אינם נושאים מוצרים עליהם יש להצהיר למכס

הקנס הגבוה שישלמו הזוג החרדי שנעצר בנתב"ג
מעבר במכס בנתב"ג צילום: Moshe Shai/FLASH90

לפני כשבועיים נעצרו יהודה ויהודית וייס, בני זוג מבלגיה, על ידי יחידת הסמים במכס נתב"ג, לאחר שבמזוודותיהם נמצאו 868 פקטים של סיגריות תוצרת חוץ ו-1,430 יחידות טבק לחימום.

בני הזוג ביקשו להיכנס לארץ דרך המסלול הירוק בנתב"ג עם מזוודותיהם, ובכך הצהירו כי אין הם נושאים מוצרים עליהם יש להצהיר למכס. בני הזוג נקראו לבדיקה על ידי פקיד המכס הניצב במסלול הירוק ובמזוודותיהם נמצאו, על פי הערכה, סיגריות וטבק החייבים במסים בסך של כ-255 אלף ש"ח בעת הכנסתם לארץ.

כשבוע לאחר מעצרם, הוגש נגד בני הזוג כתב אישום על ידי עו"ד אפרת מויאל קיטייניק מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המיסים. כתב האישום ייחס לנאשמים, בין היתר, עבירות של הברחת טובין, הטעיית פקיד מכס, עשיית מעשה כדי להתחמק מתשלום מס קניה ומסירת ידיעה לא נכונה לפי חוק מע"מ.

במסגרת הסדר טיעון הודו בני הזוג במיוחס להם וסוכם כי יוטל עליהם עונש של מאסר על תנאי וקנס בסך של 160 אלף ש"ח והתחייבות להימנע מעבירה. שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, כבוד השופט עודד מורנו, אישר את הסדר הטיעון וקבע כי הוא סביר ומאוזן בהתחשב בהיעדר העבר הפלילי של שני הנאשמים והעובדה שהם הורים ל-12 ילדים, כאשר האישה בהריון. על כל אחד מבני הזוג הוטל קנס של 80 אלף ש"ח ועונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך 14 חודשים והתחייבות להימנע מעבירה. 

הברחה סיגריות קנס בלגיה נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד