כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מיזוג שלא דווח כדין

קסם ופסגות ישלמו קנס של מאות אלפי שקלים

הסכם המיזוג בין קסם לפסגות, שלפיו אמורה הייתה קסם לרכוש מפסגות קרנות נאמנות בהיקף נכסים מנוהל של כ-17.1 מיליארד שקל, לא דווח לרשות התחרות | בעקבות זאת יאלצו החברות לשלם קנס ובמקביל לבטל את העסקה

קסם ופסגות ישלמו קנס של מאות אלפי שקלים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

רשות התחרות פרסמה היום (שני) להערות הציבור שי צווים מוסכמים בינה לבין פסגות קרנות נאמנות וקסם קרנות נאמנות במסגרתם התחייבו הצדדים לשלם כ-470,000 ש"ח וכ-1,260,000 ש"ח, בהתאמה, לקופת המדינה, בגין מיזוג שלא דווח כדין זאת, במקביל לביטול העסקה. 

בינואר 2023 נחתם הסכם בין קסם לפסגות, שלפיו אמורה הייתה קסם לרכוש מפסגות קרנות נאמנות בהיקף נכסים מנוהל של כ-17.1 מיליארד ₪, ובכלל זה כמעט כל הפעילות של פסגות בתחום קרנות הסל, המהווה נתח לא מבוטל מכלל תחום קרנות הסל. המיזוג לא דווח לרשות התחרות והחל ביצוע בפועל שלו. 

בעקבות פניות שהגיעו לידי הרשות, נערכה בדיקה שהעלתה שהעסקה האמורה עלתה, לכאורה, כדי מיזוג חברות כהגדרתה בחוק התחרות, כיוון שמדובר ברכישת עיקר הנכסים של פסגות בתחום פעילות מובחן. נוכח כך ובהתחשב בהיקפי הפעילות של הצדדים, הממונה סברה כי מדובר במיזוג שהיה חייב בדיווח לפי חוק התחרות, כך שתחילת ביצועו ללא הודעה מראש וללא קבלת הסכמת הממונה – הפרה לכאורה את הוראות החוק. 

בהמשך לבדיקה, קיימה הרשות דין ודברים עם הצדדים אשר בעקבותיו הודיעו הצדדים כי חתמו על הסכם חדש שהיקפו בתחום קרנות הסל מצומצם הרבה יותר. כמו כן הסכימו הצדדים לשלם את הסכום האמור לאוצר המדינה. הסכום נקבע, בין השאר, בהתחשב בעובדה שהצדדים חדלו מהמשך ביצוע עסקת המיזוג מיד עם התראת הממונה ולאחר מכן ביטלו את עסקת המיזוג. 

שני הצווים המוסכמים מפורסמים כעת להערות הציבור למשך שלושים יום, ובכפוף לשמיעת ושקילת ההערות, הם יוגשו לאישור בית הדין לתחרות.

 

קנס כספי פסגות בית השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד