כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
יישום החלטת ממשלה

ייתכן ואתם זכאים: מענק מותנה מהמדינה להוספת ממ"ד בביתכם

לפי התוכנית לזכאים שיאושרו בהתאם לכללים תינתן האפשרות לקבלת הלוואה או מענק מותנה להוספת ממ"ד בסך של 158,000 ₪ או עד 100% מעלות המיגון, לפי הנמוך מבניהם, וזאת בהתאם לכללים המפורטים באתר האינטרנט של המשרד

ייתכן ואתם זכאים: מענק מותנה מהמדינה להוספת ממ"ד בביתכם
שטרות כסף. אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במסגרת יישום החלטת ממשלה מס' 1278 בנושא תוכנית למיגון דירתי מפני ירי תלול מסלול בעיר אשקלון, ולאחר עבודת מטה של גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון, בשיתוף משרדי ראש הממשלה והאוצר, השיק מינהל סיוע בדיור במשרד הבינוי והשיכון את ההרשמה לקבלת הזכאות בתוכנית. 

לפי התוכנית לזכאים שיאושרו בהתאם לכללים תינתן האפשרות לקבלת הלוואה או מענק מותנה להוספת ממ"ד בסך של 158,000 ₪ או עד 100% מעלות המיגון, לפי הנמוך מבניהם, וזאת בהתאם לכללים המפורטים באתר האינטרנט של המשרד.

לאחר קבלת אישור הזכאות, על הזכאים להלוואה לפנות לבנק למשכנתאות כדי לבדוק היתכנות לקבלת הסיוע. לזכאים שיש להם יתרת משכנתא לתשלום, מומלץ לפנות לבנק המנהל את המשכנתא הנוכחית. הבנק ייבחן את יכולת החזר ובטוחות אחרות של הזכאים כתנאי לאישור מתן ההלוואה.

הסיוע יינתן לזכאים למענק או הלוואה אשר קיבלו היתר בנייה לתוספת ממ"ד לאחר 14.03.2022, (מועד החלטת הממשלה).

חשוב להדגיש כי, על זכאים הגרים בבניין משותף לפנות למנהלת ההתחדשות העירונית באשקלון לצורך התארגנות לבנייה משותפת. הסיוע יינתן למי שיציגו לבנק אישור זכאות בתוקף, היתר בנייה כחוק, והסכם חתום עם קבלן להקמת הממ"ד. כפי שצוין קודם, הבנק רשאי לבדוק בטוחות למתן הלוואה במועד זה, וכן לדרוש כי כל בעלי הדירה יחתמו על משכון הדירה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "אני רואה את תושבי העיר אשקלון מול עיני, הם הנמצאים בחזית וחובתנו כמדינה לסייע להם המיגון ככל הניתן. מטרת העל של תוכנית זאת לפשט, לזרז, ולקדם תהליכים למיגון דירתי מפני ירי רקטי. אני מודה לכלל גורמי המקצוע שהיו שותפים בהוצאה לפועל של התוכנית המשמעותית וחשובה זאת. אני סמוך ובטוח שתהליך זה יסייע רבות לביטחון האישי של תושבי העיר אשקלון".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: "החלטת הממשלה למיגון בעיר אשקלון מגיעה לכדי מימוש ויישום לאחר שיתוף פעולה של כלל הגורמים, הן בעירייה והן במשרדי הממשלה. נמשיך לעקוב ולעמוד מקרוב אחר יישום ההחלטה בצורה האפקטיבית ביותר. לצד זה, נמשיך במאבק לצמצום פערי המיגון בשכונות הוותיקות בצורה רחבה יותר ולהטבות כלכליות לתושבי אשקלון. אלו מגיעים להם בזכות, ולא בחסד".

 

מענק מענק כספי הלוואה החלטת ממשלה זכאות כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד