ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הסקר מגלה

יותר ממחצית מהפלסטינים סובלים מדיכאון

הלחימה והאבטלה משפיעים מאוד על בריאות הנפש של הפלסטינים בשטחים ובעזה. מחקר מייחס את התנאים ל"פגיעות וטראומות מצטברות באוכלוסייה הפלסטינית" במיוחד עבור העזתים. הפלסטינים סובלים גם ממחסור כלכלי עקב האבטלה

יותר ממחצית מהפלסטינים סובלים מדיכאון
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מחקר שפרסם הבנק העולמי אמש (ראשון) מגלה כי למעלה ממחצית מהאוכלוסייה הפלסטינית בגדה המערבית ובעזה מראים תסמינים של דיכאון. המחקר שנעשה ברמאללה במרץ האחרון, מצביע על כך ש-50% מהפלסטינים תושבי הגדה המערבית ו-71% מהעזתים, מראים תסמינים התואמים עם דיכאון. בנוסף, 7% מהמבוגרים הפלסטינים נמצאו חיוביים להפרעה פוסט טראומטית.

המחקר מייחס את התנאים ל"פגיעות וטראומות מצטברות באוכלוסייה הפלסטינית", עקב "עשורים של חשיפה לסכסוכים, הגבלות על תנועות ותנאי חיים ירודים", במיוחד עבור העזתים.

הנתונים עבור המחקר, שנקרא "סקר מצבים פסיכולוגיים פלסטינים" נאספו מ-5,876 נשאלים במהלך שנת 2022. המחקר מראה שבעוד דיכאון, חרדה קשורים ישירות לאירועים טראומטיים, 65% מתושבי עזה ו-35% מתושבי הגדה המערבית אמרו שהם נחשפו לאירוע טראומטי ב-12 החודשים הקודמים, קשור גם למחסור כלכלי עקב אבטלה גבוהה.

בסוף 2022 שיעור האבטלה הממוצע של הפלסטינים בכללותו עמד על 24%, עם פער בולט בין הגדה המערבית (13%) לעזה (45%). אבטלת הנוער הייתה גבוהה במיוחד ברצועה, כמעט 70%.

אבטלה פלסטינים לחימה עזה הגדה המערבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד