כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בעקבות המחאה

קורץ למצביעים: רון חולדאי שינה את השם של צומת קפלן בתל אביב

לצומת עזריאלי, מוקד ההפגנות המרכזי נגד ההפיכה המשטרית, ניתן הבוקר השם "כיכר הדמוקרטיה", שנחנך בטקס עם ראש העיר רון חולדאי. "בצומת קפלן-בגין, ובעקבותיו בכל הארץ, מתרחש כבר 28 שבועות אחד הדברים הכי יפים שבני אדם יודעים לעשות", כתב חולדאי

קורץ למצביעים: רון חולדאי שינה את השם של צומת קפלן בתל אביב
מחאת קפלן בת"א צילום: איתן סלונים

ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי הכריז הבוקר (שני) כי רחבת הכניסה ליד קניון עזריאלי, צומת הרחובות קפלן-בגין, בעיר תיקרא מעתה "כיכר הדמוקרטיה". 

ב"הארץ" דווח כי חולדאי אישר את המהלך באמצעות הליך מזורז בוועדה העירונית האחראית לכך, מבלי שחברי מועצת העירייה עודכנו על היוזמה. מטעמה של עיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה כי "הליך קריאת השם לכיכר הדמוקרטיה נעשה בהתאם לדין ולנוהל השיום העירוני ואושר על ידי ועדת השיום כנדרש".

הבוקר הציבה העירייה שלט עם השם החדש בטקס בהשתתפות ראש העיר, שכתב כי "יש שתי סיבות שבגללן החלטנו לקרוא לצומת קפלן-בגין כיכר הדמוקרטיה. הראשונה היא כי בשנתה ה-75 של מדינת ישראל התברר, בניגוד גמור לכל מה שחשבנו, שהדמוקרטיה שלה אינה מובנת מאליה. ואנחנו פה כדי להזכיר שוב ושוב, שאין לישראל זכות קיום, כמדינה, כחברה, כרעיון – בלי דמוקרטיה".

"הסיבה השנייה", כתב חולדאי, "היא כי בצומת קפלן-בגין, ובעקבותיו בכל הארץ, מתרחש כבר 28 שבועות אחד הדברים הכי יפים שבני אדם יודעים לעשות – להיאבק יחד על ערכים משותפים. אנחנו מקווים שגם בעתיד, שנים אחרי שהאיום על הדמוקרטיה שלנו ייעלם, תהיה במדינת ישראל תזכורת פיזית, ממשית, לתקופה שבה מאות אלפי אנשים ונשים נלחמו ביחד – בנחישות, בעקביות ובאנושיות – על ערכי מגילת העצמאות שעומדים בבסיס החברה שבה אנחנו רוצים לחיות ובה אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחיו: על סולידריות. על חירות ושוויון. על הדמוקרטיה".

רון חולדאי קפלן עיריית תל אביב עזריאלי מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד