י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"החלה מיזוג ללא אישור"

הצרכנים ניצלו: החברה התחייבה לא להשפיע על התמחור

הממונה על התחרות הגיעה לצו מוסכם עם חברת קולנוע חדש - בעלת רשת ההנעלה WeShoes ויבואנית Blundstone, Hoka ומותגים נוספים שתשלם קנס של 5.5 מיליון שקל לקופת המדינה ותתחייב שלא להתערב במחירים בשוק תמורת ויתור על הליכים משפטיים

הצרכנים ניצלו: החברה התחייבה לא להשפיע על התמחור
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הבעלים של רשת הנעליים WeShoes, חברת קולנוע חדש, חתמה עם רשות התחרות על צו מוסכם שבו התחייבה להפסיק להתערב לחנויות ספורט בתמחור של מותגי Blundstone ו־Hoka, ובו גם הודתה כי החלה להתמזג עם חברת הנעליים שורש, בלי לקבל את אישור רשות התחרות. הצו המוסכם שעליו חתמה מחליף צעדי אכיפה אחרים, בכפוף להפסקת ההפרה. הצו מפורסם להערות הציבור ל־30 יום בטרם תחליט רשות התחרות אם להגישו לאישור בית הדין לתחרות.

בנוסף התחייבה WeShoes (שהיא גם סיטונאית שמשווקת לחנויות ורשתות ספורט) להפסיק להכתיב מחירי מינימום לצרכנים למוצרי Blundstone ו־Hoka במשך שלוש שנים ממועד החלטת בית הדין לתחרות. בנוסף, התחייבה WeShose לשלם לאוצר המדינה סך של 5.5 מיליון שקלים. 

במסגרת הצו המוסכם, WeShose הודתה כי החלה לבצע מעשים שיש בהם ביצוע מיזוג ולא עמדה בחובת ההמתנה להסכמת הממונה על התחרות למיזוג בינה לבין חברת שרש, ועל כך שלא ענתה באופן מלא לדרישות נתונים שנשלחו לה. הממונה על התחרות התחייבה שלא לנקוט צעדי אכיפה נוספים בגין ההפרה, וזאת בכפוף להפסקת ההפרה.

לפני כחודש, שרש חתמה על צו מוסכם במסגרתו התחייבה לשלם 295 אלף שקלים לאוצר המדינה משום שהחלה במעשים שיש בהם ביצוע מיזוג בטרם התקבלה החלטת הממונה.

נזכיר כי לפני כחודשיים נמשכה בקשת המיזוג של שרש עם WeShose, לאחר שרשות התחרות הציגה לצדדים את החששות התחרותיים שהועלו מבדיקת המיזוג.

הממונה על התחרות העלתה בפני הצדדים את החשש כי המיזוג יגרום לגריעה של מתחרה בשוק סנדלי הטיולים, לנוכח פעילותה של WeShose בשוק (ובשוק המטיילים באופן כללי), אחזקותיה ברשתות קמעונאות וברשת סיטונאית משמעותית. נוסף על כך, בדיקת רשות התחרות העלתה חשש כי המיזוג יצנן את התחרות התוך-מותגית במקטע הקמעונאי על מוצרי שרש, אשר יאפשר להעלות את מחירי מוצרי שרש לצרכן.

 

חיסכון הוזלה חנויות צרכנים נעליים רשות התחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד