כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עבודה מודיעינית מדוקדקת

גל פריצות במאה שערים: כתב 'בחדרי' התעורר וגילה ערבים בביתו. תיעוד

כתב 'בחדרי חרדים' התעורר משנתו לפנות בוקר וגילה לתדהמתו שני פורצים ערבים בחדרו שבשכונת מאה שערים. צמד הגנבים הם חלק מגל פריצות שמטריד מאוד את תושבי השכונה לאחרונה | התושבים הקימו מערך טלפוני מיוחד שנועד להתמודד עם הפורצים בזמן אמת | תיעוד

גל פריצות במאה שערים: כתב 'בחדרי' התעורר וגילה ערבים בביתו. תיעוד
הפורצים במאה שערים צילום: מתוך התיעוד

בתקופה האחרונה מתרחש גל חריג של פריצות לבתים בשכונת מאה שערים בירושלים של בני הישוב הישן המבוצעות בידי כנופיות של ערבים תושבי מזרח העיר. תושבי השכונה חסרי אונים אל מול התופעה מטרידה זו. "אין לילה שלא נפרץ בו לפחות בית אחד" אומר לנו תושב השכונה.

הפריצות מבוצעות בד"כ לפנות בוקר, אז השכונה שוממת מאדם, כאשר המאחרים לעלות על יצועם כבר ישנים והמשכימים קום עדיין לא התעוררו. הערבים שפורצים לבתים בוחרים בקפידה לאיזה בית לפרוץ, אחרי שעורכים עבודת מודיעין מוקדמת ומדוקדקת - כולל הצבת תצפיתנים - וכך הם יודעים היכן גרים בעלי עסקים, מי יצא להתארח אצל בני משפחתו והיכן ישנה מרפסת נמוכה וקלה לטיפוס.

הפורצים הערבים לא פסחו על ביתו של כתב 'בחדרי חרדים' (כותב השורות) תושב השכונה, שהלילה (ליל שני) התעורר בבהלה וגילה בחדרו שני פורצים ערבים שמיהרו להסתלק עוד לפני שהספיקו לגנוב משהו. מצלמות האבטחה תיעדו את שני הפורצים נכנסים קודם לביתו של שכן באותו הרחוב, יוצאים משם ואז פורצים אל ביתי שלי דרך חצר הבית האחורית.

תושבי השכונה מספרים ל'בחדרי חרדים' שכמעט ואין לילה שלא נפרץ בו לפחות בית אחד ולפעמים אף מספר בתים באותו הלילה. עוד מספרים התושבים על מספר מקרי גניבות כואבים במיוחד, שבוצעו לאחרונה בשכונה על ידי פורצים ערבים, כמו בעל עסק שגנבו ממנו את כל חסכונותיו. כך גם חתן שביתו נפרץ לילה לפני החתונה וגנבו ממנו כל מה שחסך לצורך הקמת ביתו, אלמנה שגרה בגפה רוקנו לה את הבית. ועוד מקרים רבים דומים.

תושבי השכונה שעומדים חסרי אונים אל מול תופעה זו, הקימו לאחרונה מערך טלפוני 'צינתוק' שאליו מחוברים כמאתיים אברכים תושבי השכונה, ובכל פעם שיש דיווח על גניבה, האברכים מקבלים שיחת 'צינתוק' שמדווח על מיקום הפריצה, וכל מי שגר בסמוך למקום והיה ער לדיווח מגיע כדי להדוף את הפורצים הערבים.

פריצות גל פריצות פריצות לבתים שכונת מאה שערים מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד