כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
על רקע היחסים המתוחים

לראשונה מזה חודשיים: נתניהו וביידן ישוחחו היום

נשיא ארה"ב ביידן וראש הממשלה נתניהו ישוחחו היום בטלפון, זאת על רקע ביקורו של נשיא המדינה הרצוג במדינה שמתחיל היום. ביידן צפוי להעלות לשיחה את נושא הרפורמה המשפטית

לראשונה מזה חודשיים: נתניהו וביידן ישוחחו היום
ג'ו ביידן/בנימין נתניהו צילום: דוברות הבית הלבן/לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ישוחח בטלפון היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע היחסים המתוחים שבאים לידי ביטוי באי הזמנתו של נתניהו לבית הלבן, כך לפי דיווח "וואלה". לפי הדיווח, ביידן צפוי לדון עם נתניהו ברפורמה המשפטית ובהצבעה הקרובה ביום ראשון בכנסת על החוק לצמצום עילת הסבירות.

נזכיר כי נשיא המדינה יצחק הרצוג, ימריא הלילה לביקור מדיני בארצות הברית. בשיאו של הביקור יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, שיתכנסו למושב מיוחד לציין את שנת ה-75 של מדינת ישראל. במהלך הביקור הנשיא הרצוג ייפגש עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בבית הלבן. ביקור זה מגיע בהמשך להזמנתם של יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי ויו"ר בית הנבחרים הנוכחי קווין מקארתי. זהו ביקורו השני של נשיא המדינה בארה״ב מאז נכנס לתפקידו.

במסגרת הביקור, שיערך בתאריכים כ״ט בתמוז-ה׳ באב, 18-22 ביולי, עתיד הנשיא לקיים פגישות מדיניות עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן ובכירי הממשל. נשיא המדינה ונשיא ארה"ב צפויים לדון בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים.

לפני כשבוע התייחס ביידן בריאיון ל-CNN לממשלת נתניהו, ואמר כי "ממשלתו היא אחת הקציניות מאז ממשלת גולדה". על בן גביר וסמוטריץ׳: "הם חלק מהבעיה בגדה המערבית".

בנוסף, ביידן נשאל בראיון מתי נתניהו יוזמן לבית הלבן? ביידן: "הנשיא הישראלי מגיע, וביבי? אני חושב, הוא מנסה להבין איך הוא יכול לנווט בתוך הבעיות הקיימות מבחינת הקואליציה שלו".

ג'ו ביידן בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד