כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"השבדים חושבים שהמזרח התיכון זה רהיט באיקאה"

שר החוץ ליברמן בתגובה להכרה של שבדיה בפלסטין: "שבדיה צריכה להבין שהמזרח התיכון יותר מורכב מרהיט באיקאה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

זעם בישראל לאחר ששבדיה הכירה הבוקר (ה'), בפלסטין.

"היום, הממשלה קיבלה את ההחלטה להכיר במדינת פלסטין", מסרה וולסטרום במאמר שפורסם בעיתון השוודי "דאגנס ניהטר", "מדובר בצעד חשוב שמאשר את זכויות הפלסטינים להגדרה עצמית". בכך הפכה שוודיה למדינה הראשונה החברה באיחוד האירופי המקבלת בהחלטה שכזו.

שרת החוץ הוסיפה כי היא "מקווה שהמהלך יתוו את הדרך לאחרים. הסיבה כי שוודיה החליטה להכיר במדינה פלסטינית, היא לעזור להגיע למטרה של שיתוף ישראל ופלסטין זו לצד זו בשלום".


לדברי וולסטרום, "יחסיה הקרובים של שוודיה עם מדינת ישראל, הושלמו כעת עם יחסים שווים עם הצד השני בפתרון שתי המדינות". היא הוסיפה כי "ההחלטה שלנו מגיעה בנקודה קריטית. בשנה האחרונה ראינו את עיכוב שיחות השלום, החלטות לקידום התנחלויות חדשות בשטחים הפלסטיניים הכבושים וחזרת האלימות לרצועת עזה. ההכרה היום היא תרומה לעתיד טוב יותר לאזור, שחווה הרס ותסכול".

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב כי, מדובר בהחלטה אומללה: "שמחזקת את הגורמים הקיצוניים ואת הסרבנות הפלסטינית. הסיכוי היחיד להגעה להסדר הוא בניהול מו״מ כנה בין ישראל לפלסטינים ואילו צעדים כאלו רק מחזקים את הדרישות הלא-ריאליות של הפלסטינים ומרחיקים את ההסדר.

"חבל שממשלת שבדיה בחרה לנקוט בצעד הצהרתי שיש בו הרבה נזק ואין בו כל תועלת. על ממשלת שבדיה להבין שהיחסים במזה״ת מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית של איקאה ויש לנהוג בענין באחריות וברגישות", דברי השר ליברמן.
ישראל ארהב שבדיה ליברמן פלשתין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד