כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"זוהי הצעת שוחד"

קרעי מוביל רפורמה בתקשורת - לפיד תקף בחריפות

שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד קיים תדרוך עיתונאים שבו הציג את תזכיר חוק השידורים, המהווה את הרפורמה. לפיד תקף: "מה שהניח השר קרעי אינה רפורמה. זוהי הצעת שוחד לבעלים של ערוץ 14"

קרעי מוביל רפורמה בתקשורת - לפיד תקף בחריפות
שלמה קרעי צילום: דוברות הכנסת

שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד קיים היום (שני) תדרוך עיתונאים שבו הציג את תזכיר חוק השידורים, המהווה את הרפורמה שתכנן בשוק התקשורת הישראלי.

על פי הצעת החוק של קרעי, הרשות השנייה תיסגר וכן מועצת הכבלים והלווין. בנוסף יבוטל הצורך ברישיונות שידור לרבות שידור חדשות והעברת אחריות הפיקוח על גופי השידור עצמם.

השר קרעי אמר: "אנחנו לא רוצים את הרגולציה שמתערבת ומחליטה מה מותר ומה אסור, את הרשות השנייה ואת מועצת הכבלים והלווין, חברות חדשות עם דירקטורים חיצוניים - כל מי שבעצם מחליף את הציבור בקביעת סדר העדיפויות".

קרעי הוסיף: "ברגע שנסיר את כל זה, נסיר את החסמים שמגבילים את הקשר בין הציבור לבין היצרן. זה יאפשר מגוון רחב יותר ויגרום לציבור להשתקף טוב במה שאנחנו רואים על המסך ובמה שאנחנו שומעים ברדיו".

לדבריו, "ציבור שהיה מודר במשך שנים בתקשורת לא יהיה מודר יותר ויוכל להקים ערוצים חדשים, יוכל לבסס את דעותיו בתקשורת. אנחנו רוצים להוסיף תחרות שתוריד מחירים בשוק הזה, גם בפלטפורמות השונות וגם ביכולת של יוצרים חדשים וערוצים חדשים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לפרסום הרפורמה בתקשורת: "כמי שהיה 31 שנה איש תקשורת, אני קובע שמה שהניח השר קרעי אינה רפורמה.

זוהי הצעת שוחד לבעלים של ערוץ 14, זהו ריסוק מוחלט של חופש העיתונות, זהו נסיון לחסל את ערוצי הטלוויזיה שאינם מתקפלים בפני השלטון".

לפיד הוסיף: "רק במדינות טוטליטריות הממשלה שולטת בתקשורת ההמונים כמו שמציע קרעי. אם ההצעה שלו תעבור, הממשלה תשלוט בכל מילה שתתפרסם והציבור לעולם לא ישמע את האמת.

הנשיא האמריקני תומס ג׳פרסון אמר: 'חירותינו תלויה בחופש העיתונות, ואם חופש זה יוגבל לא נוכל להתקיים'. מדינת ישראל צריכה לבחור בין חירות לבין הרפורמה המעוותת של קרעי", כך קרעי.

שלמה קרעי יאיר לפיד שוק התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד