כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מכת הפרוטקשן בצפון

4 סוסים מתו בהצתה מכוונת; החשודים נעצרו באמצע הכביש

תוך 14 שעות עצרה המשטרה שני בני 28, בחשד שהציתו מתבן ואורווה מוקדם יותר היום בכפר שמאי שבתחומי המועצה האזורית מרום הגליל, שבמהלכה נספו ארבעה סוסים. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ציין בהצהרה בזירה שמדובר בגביית פרוטקשן | השר בן גביר: "ידע כל גובה פרוטקשן - המשטרה תגיע אליו"

4 סוסים מתו בהצתה מכוונת; החשודים נעצרו באמצע הכביש
מעצר החשודים צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מחוז צפון, בפעילות משטרתית רחבת היקף, עצרו הערב (שני) חוליית מציתים שהציתה לפנות בוקר את המתבן בכפר שמאי וגרמו למותם של מספר סוסים.

כוחות משטרה הפרוסים בצפון במסגרת ההערכות המיוחדת למאבק בתופעת גביית דמי חסות הוזנקו לפנות בוקר, בעקבות הודעה על הצתה של מתבן בפנסיון לגידול סוסים בכפר שמאי.

מחקירה ראשונה עלה כי החשודים פרצו לפנסיון לגידול סוסים במהלך הלילה (17.07.23), כאשר אחד מהם רעול פנים, והציתו את המקום. כתוצאה מההצתה מתו ארבעה סוסים ונגרם נזק רב.

חוקרי משטרת מחוז צפון פתחו בחקירה אינטנסיבית תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים לזיהוי ואיתור החשודים במעשה, לאחר כ-14 שעות של פעילות מאומצת לכדו את החשודים במהלך נסיעה, בשני מוקדים שונים בצפון (אחד בכביש 89 והשני בעליות למירון).

השניים בני 28, תושבי הכפרים סלאמה וכמאנה נעצרו ויובאו מחר במהלך הבוקר לבית משפט השלום בקרית שמונה, לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב ואמר: "תופעת הפרוטקשן היא תופעה חמורה, אנחנו מתמקדים בטיפול בתופעה הזאת, אני מודה למפכ"ל על הפעילות הנחושה והמהירה לתפוס את אותם עבריינים. ידע כל גובה פרוטקשן - המשטרה תגיע אליו".

רב ניצב קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה הגיע לזירה ומסר הצהרה: "מדובר בארוע חמור שבו מצאו את מותם מספר סוסים כתוצאה מהצתה מכוונת נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותינו על מנת לפענח ארוע חמור זה עד כה נעצרו 2 מעריכה החשודים במעשה נמשיך להאבק בתופעת הפרוטקשיין לציין כי ארוע זה מצטרף להצלחות נוספות של משטרת מחוז צפון בתפיסת חשודים בגביית פרוטקשיין: בחצי שנה האחרונה, חמש חוליות המונות 20 חשודים נעצרו, וכנגד חבריהם הוגשו כתבי אישום".

ניצב שוקי תחאוכה, מפקד מחוז צפון הגיב ואמר: "המחוז הצפוני שם את הלחימה בדמי החסות בעדיפות עליונה. בחודשים האחרונים הייתה פגיעה משמעותית נגד עבריינים וכנופיות שעסקו בגביית דמי חסות. היום חטפנו אירוע מצער, אך הצלחנו לתפוס את החשודים תוך מספר שעות. נמשיך לפעול בנחישות ולפגוע בכנופיות עד שנחסל את התופעה".


עמית סופר והמפכ"ל

בתוך כך, ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר סייר עם המפכ"ל ומפקד מחוז צפון בכפר שמאי. "אנחנו אומרים: היום שמים סוף לתופעת הטרור שבטעות מכונה "פרוטקשן" בפי כל, זה טרור לכל דבר כולל איומים ברצח, ירי על חקלאים ובעל עסקים ושריפת רכוש ובעלי חיים כפי שראינו אמש כאן אצלנו במועצה. אנחנו מבקשים ממך היום מפכ"ל המשטרה, די, די לטרור, די לאיומים, די לשריפות, די לסחטנות די לפגיעה ההרסנית בבעלי העסקים. אנחנו דורשים מהממשלה ומהשרים להחיל ריבונות כאן בלב הגליל, בלב של מדינת ישראל בחומה האנושית שבגבול הלבנון. יש לעשות את זה היום בכל הכוח ובכל האמצעים", אמר סופר

סוסים הצתה מכוונת פרוטקשן איתמר בן גביר קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד