י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"לא היה לנו אף איום ספציפי על יהודה גליק"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הגיב להאשמות שהוטחו במשטרה לפיהן היא התעלמה מהאיומים על חייו של גליק, ובכך הפקירה אותו • "לא היה איום שהגיע אלינו שדרש פעולה" • "מטבע הדברים, למי שנמצא שם בפעולות האלה יכולים להיות סיכונים" • בכל אופן, המשטרה תחקור את התנהלותה • מצבו של יהודה גליק נותר יציב • הנשיא ריבלין גינה בחומרה

יהודה גליק, צילום: פלאש90
יהודה גליק, צילום: פלאש90

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הגיב על ההאשמות שהוטחו במשטרה לפיהן היא התעלמה מההתרעות על התנקשות ביהודה גליק, פצוע פיגוע הירי אתמול, ששוכב במצב אנוש בבית החולים.

בתצפית בעיר דוד על כפר סילואן אמר המפכ"ל: "בשגרה, כשיש איום על כל אחד וכל אזרח באשר הוא, יש הליך מאד סדור שבו אנחנו עושים הערכת מאוימים. כמובן תלוי בתפקידו, לכל תפקיד יש יחידה כזו או אחרת שאחראית על הביטחון ואנחנו עושים את זה בשיתוף פעולה.

"שמדובר באזרח כמו יהודה גליק שהוא אזרח הוא לא בעל תפקיד, הוא אגב מוכר בפעילויות שהוא עשה סביב הר הבית, לאחרונה הוא גם הורחק מהר הבית, כמובן במידה ויש איומים ספציפיים אנחנו גם מעדכנים ואנחנו אם צריך נוקטים בפעולות.

"לא היה איום ספציפי שהגיע אלינו שדרש פעולה כזאת או אחרת, אפשר להבין שמטבע הדברים מדובר במי שנמצא שם בפעולות האלה, שיכולים להיות סיכונים כאלה ואחרים. אני חושב שכל אחד מכיר את זה אבל גם באירוע הזה אנחנו בודקים את עצמינו כמו בכל אירוע ואנחנו נבדוק את עצמינו גם כאן".

לאחר פגישתו היום עם חברי הפרלמנט האירופי התייחס נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אשר שב הלילה מביקורו הממלכתי בפולין, לניסיון הרצח של יהודה גליק: ״אני שולח מכאן תפילה להחלמתו המהירה והשלמה של יהודה גליק ומחזק את ידי משפחתו היקרה והוותיקה".

הנשיא המשיך ואמר: "ניסיון הרצח המתועב שאירע אמש בירושלים, הוא צעד נוסף וחמור בהסלמת האלימות והטרור בעיר. מרגע נחיתתי מפולין עקבתי בדאגה אחר ההתפתחויות. הבוקר ביקשתי להעביר ללוחמי הימ״מ, המשטרה והמודיעין, חיזוק על פעולתם המהירה והממוקדת. ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל, לא נוכל לסבול טרור שמתקיים בה ואסור להסתפק בתגובה רפה.

"על מנת לחתור לסיום אירועי הדמים בירושלים יש לפעול ללא היסוס וביד קשה כנגד כל המסיתים. ברגעים כאלה אסור להיסחף למערבולת רגשות מסוכנת. יש לתת לכוחות הביטחון לפעול למיצוי הדין, מול גורמי הטרור שהיה להם חלק במעשה הנפשע".

מבית החולים נמסר ל'בחדרי חרדים' כי אין כל הרעה במצבו של יהודה גליק, ודווקא יש שפור קל אם כי עדיין במצב קשה ולא יצא מכלל סכנה. הרופאים קצת יותר אופטימיים.

פרופסור פתחיה רייסמן, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית: "מר גליק הגיע אלינו לפני פחות מ-24 שעות במצב קשה מאוד. הוא עבר ניתוח חירום שנמשך מספר שעות כדי לבצע את הפעולות הכירורגיות הנדרשות להציל את חייו. לאחר מכן עלה להתאוששות בטיפול נמרץ. היום בשעות הבוקר המוקדמת הייתה הרעה נוספת במצבו שהצריכה ניתוח נוסף. בהמשך הוא עבר בדיקת סיטי כלל גופית שלא הראתה לשמחתנו פגיעות נוספות.

"הוא עוד יצטרך לעבור עוד ניתוח אחד או יותר. בשעות האחרונות אפשר לומר שמצבו הולך ומשתפר ואנו קצת יותר אופטימיים ממה שהיינו אתמול בלילה. הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה.

"מדובר בפגיעות גרמיות, פגיעה קשה בריאה הימנית ובכלי הדם שלה, פגיעה מורכבת בבטן במעי הגס והדק, פגיעה בגב ופגיעה בגב התחתון וברקמות הרכות. הוא מורדם ומונשם ובימים הקרובים אין כוונה לנסות ולהעיר אותו.

"במצבים כאלה קשים מקובל לטפל רק בפגיעות שמסכנות את החיים בשלב הראשון וזה מה שמתוכנן ליממה או יותר הקרובים.

"המשפחה מפגינה התנהגות ראויה לציון. אנו משתפים את המשפחה בכל רגע נתון במצבו והם מפגינים הרבה מאוד יכולות במצב כזה קשה. אני מכיר את אביו באופן אישי וזו משפחה לתפארת".

ביתו של המחבל. צילום: קבוצת תקשורת ירושלים
a href='http://www.cast-tv.biz/play/?clid=23633&media=yes&movId=lmdlgf' style='cursor:hand;' target='_blank'>לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים
דנינו גליק פיגוע ירי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד