כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בשל סופת חול

יותר מ-1,000 בני אדם אושפזו בבית החולים באיראן

יותר מ-1,000 בני אדם אושפזו בבית החולים לאחר שסופות חול פקדו את דרום מזרח איראן. האנשים שנפגעו התלוננו בעיקר על קשיי נשימה ובעיות לב וראייה

יותר מ-1,000 בני אדם אושפזו בבית החולים באיראן
סופת חול צילום: יובל שגיא רשות הט והגנים

יותר מ-1,000 בני אדם אושפזו בבתי חולים במחוז סיסטן-בלוצ'סטן בדרום מזרח איראן בעקבות סדרה של סופות חול ואבק חזקות, כך מסרו גורמים מקומיים.

מג'ד מוהבי, מנהל המשרד לניהול משברים במחוז, אמר לתקשורת המקומית כי בסך הכל 1,047 אנשים אושפזו בימים האחרונים בבתי חולים באזור סיסטן.

האשפוזים הגיעו בעקבות גל חדש של סופות חול ואבק במחוז, בעיקר בערים שבאזור סיסטן. האנשים שנפגעו התלוננו בעיקר על קשיי נשימה ובעיות לב וראייה, אמר הפקיד. המחוז הגובל בפקיסטן, ידוע באקלים החם והיבש שלו שהפך את המחוז לפגיע מסופות אבק וחול.

עליית הטמפרטורות השנה ותקופת בצורת ממושכת הובילו להתאדות של מים, ואף להרס שטחי הביצות המפורסמים של המחוז.

בקיץ האחרון, סופות חול ואבק כבדות כמו גם רמות גבוהות יותר של זיהום אוויר אילצו את סגירת מוסדות החינוך ומשרדי הממשלה בכמה ערים איראניות, כולל הבירה טהראן.

ג'אפר ג'נדאקי, יו"ר המרכז הסביבתי במשרד הבריאות האיראני, צוטט על ידי סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA כי חשיפה לסופות חול ואבק מסכנת את חייהם של יותר מ-38 מיליון בני אדם באיראן.

"הגידול במספר החלקיקים הנישאים באוויר מעלה את הסיכוי למחלות לב ומשבש את הפעילויות החברתיות כמו גם את מערכת התחבורה הציבורית", אמר.

סופת חול איראן בצורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד