כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"וושינגטון טועה"

צפון קוריאה מזהירה את ארה"ב מביצוע "מעשה טיפשי"

אחותו של מנהיג צפון קוריאה אמרה כי על ארצות הברית להימנע מכל "מעשה טיפשי" שעלול לסכן את ביטחונה על ידי התגרות במדינתה. צפון קוריאה הודיעה לפני מספר ימים כי מטוסי ריגול אמריקאים טסו מעל האזור הכלכלי הבלעדי שלה

צפון קוריאה מזהירה את ארה"ב מביצוע "מעשה טיפשי"
צוללת צילום: דובר צה"ל

סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית דיווחה כי קים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און אמרה כי על ארצות הברית להימנע מכל "מעשה טיפשי" שעלול לסכן את ביטחונה על ידי התגרות במדינתה.

האזהרה מגיעה לאחר שארצות הברית הודיעה ביום ראשון האחרון כי היא "לא תופתע" אם צפון קוריאה תערוך ניסוי גרעיני חדש, בהצהרה שהגיעה לאחר שצפון קוריאה ניסתה השבוע טיל בליסטי בין יבשתי.

קים ביקרה את תוכניות וושינגטון להביא לאזור צוללת המצוידת בטילים בליסטיים גרעיניים, ואמרה כי צעדים כאלה רק ידחיקו את פיונגיאנג משולחן המשא ומתן.

קים דחתה את קריאות ארה"ב לשיחות ללא תנאים, ואמרה כי וושינגטון טועה אם היא סבורה כי פירוק צפון קוריאה אפשרי. "ארצות הברית הזויה אם היא תחשוב שהיא תוכל לעצור את ההתקדמות שלנו ולהשיג פירוק מנשק גרעיני", הוסיפה קים.

קים אמרה את דבריה לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר כי ארצות הברית נותרה מודאגת מכך שצפון קוריאה תערוך ניסוי נוסף לאחר שיגור טיל בחוף המזרחי שלה.

צפון קוריאה הודיעה לפני מספר ימים כי מטוסי ריגול אמריקאים טסו מעל האזור הכלכלי הבלעדי שלה, והיא גם גינתה את הגעתה של צוללת גרעינית אמריקאית המצוידת בטילי שיוט לדרום קוריאה, והתחייבה לנקוט בצעדים בתגובה לכך.

 

נשק גרעיני ארה"ב צוללת צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד