ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כנקמה על התקיפה

חשש מעליית מחירי המזון: רוסיה השעתה את הסכם התבואה עם אוקראינה

שגרירת ארה"ב כינתה את החלטת רוסיה להפסיק את הסכם משלוחי תבואה דרך אוקראינה "עוד מעשה אכזריות" מצד רוסיה, והאשימה את מוסקבה בהחזקת "האנושות כבת ערובה". שר החוץ של אוקראינה קרא לרוסיה "להפסיק לשחק משחקי רעב"

חשש מעליית מחירי המזון: רוסיה השעתה את הסכם התבואה עם אוקראינה
ספינת תבואה אוקראינית צילום: צילום מסך

רוסיה הודיעה כי היא משהה את הסכם התבואה עם אוקראינה שאיפשר לשתי המדינות להמשיך לייצא תבואה, ביטול ההסכם בתיווך האו"ם וטורקיה יביא לעליית מחירי המזון העולמיים בחזרה והעלה עוד יותר את המתיחות בין שני הצדדים כאשר אוקראינה מבצעת מתקפה נגדית נגד הפלישה של רוסיה שנמשכת כמעט 17 חודשים.

"הרוסים שלחו מכתב למרכז התיאום המשותף באיסטנבול ובו הודיעו על הפסקת השתתפותם ביוזמת התבואה בים השחור", כך אמר בכיר באו"ם לרשת CBS.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הודיע ​​על המהלך במוסקבה, וכינה אותו השעיה ולא סיום. הוא חזר על תלונה שהגישה רוסיה מאז שנחתם ההסכם בשנה שעברה, בטענה שהשותפות הבינלאומיות האחרות של ארה"ב ואוקראינה אינן מאפשרות את ביצוע ההסכם בצורה הוגנת בכך שהן אינן מאפשרת לרוסיה לייצא מוצרים חקלאיים מסוימים.

"כאשר החלק בעסקת הים השחור הקשור לרוסיה ייושם, רוסיה תחזור מיד ליישום ההסכם", אמר פסקוב לכתבים. אך ארה"ב ואוקראינה מאמינות שביטול ההסכם מגיע לאחר שגשר באי קרים הכבוש פוצץ על ידי האוקראינים, ופוטין החליט לנקום ולבטל את ההסכם.

שגרירת ארה"ב לינדה תומס-גרינפילד כינתה זאת "עוד מעשה אכזריות" מצד רוסיה, והאשימה את מוסקבה בהחזקת "האנושות כבת ערובה".

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה קרא לרוסיה "להפסיק לשחק משחקי רעב".

"בשנה שעברה, כשהוצגה יוזמת התבואה של הים השחור, מחירי הדגנים בעולם ירדו ב-20%, כך שהתוצאה המיידית של אי הארכת ההסכם תביא לכך שמחירי הדגנים בכל העולם יעלו, ואנשים באזורים הפגיעים ביותר של אסיה, אפריקה ירגישו את זה", אמר קולבה.

"תפסיק לשחק משחקי רעב עם האנשים ברחבי העולם", אמר, "רוסיה משתמשת ברעב כמכשיר לסחוט את העולם, ורודפת אחר האינטרסים המסחריים שלה".

מלחמת אוקראינה רוסיה הים השחור ארה''ב ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד