כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בכבאות והצלה מחדדים הנחיות

זו הסיבה לפרוץ השריפה בבית המשפחה בבני ברק

השריפה שפרצה אמש בדירת מגורים בשיכון ו' בבני ברק מקורה במנוע המזגן. כך עלה בחקירת חוקרי השריפה לאחר כיבוי השריפה שבה נפצעו שבעה בני אדם, שלושה מתוכם באורח בינוני | בכבאות והצלה לישראל מחדדים הנחיות לאזרחים כיצד להימנע מהישנות מקרים דומים

זו הסיבה לפרוץ השריפה בבית המשפחה בבני ברק
שריפה בבני ברק צילום: כב"ה מחוז דן

שבעה בני משפחה שמתגוררים בבניין בן חמש קומות ברח' יוסף צבי רימון בשיכון ו' בבני ברק, נפצעו אמש (שני) באורח בינוני וקל בשריפה שפרצה בביתם בשעות הערב המאוחרות. חוקרי שריפות קבעו כי השריפה פרצה כתוצאה מכשלים במוצרי חשמל.

בכבאות והצלה מחוז דן סיכמו את המקרה ומסרו כי צוותי כיבוי מתחנת רמת גן הסמוכה, בפיקוד רב רשף אלברט מוניס הוזעקו למקום. לוחמי האש אשר הגיעו במהירות, זיהו בעשן והלהבות אשר פרצו מן הדירה. חלק מבני המשפחה כבר נמלטו מן הדירה ומספר דיירים הסתייעו בלוחמי האש על מנת לצאת מן הבניין ולגשת לטיפול רפואי על ידי גורמי הרפואה במקום.

עוד בנושא:

נלכדו וחולצו > שבעה נפגעים בשריפה בדירה בבני ברק

לוחמי האש חדרו לדירה וסרקו את חדריה לשלילת לכודים נוספים ובמקביל פעלו לכיבוי הבעירה. הדליקה פרצה בארון החשמל הדירתי - הודות לתגובה מהירה של לוחמי האש נמנעה התפשטות השריפה.

מקור פרוץ השריפה בדירה. צילום: דוברות כב"ה מחוז דן.

כתוצאה משריפה זו ומשריפה נוספת אשר פרצה בשעות אחר הצהריים המאוחרות ברחוב רימלט ברמת גן, ומקורה במנוע מזגן - מחלקת הסברה בכבאות והצלה מבקשת לרענן את המלצותיה לימות הקיץ החמים:

? הימנעו מהעמסה במוצרי חשמל אשר פועלים בו זמנית - עומס היתר עלול לגרום לכשל בארון החשמל אשר יכול להוביל לשריפה.

?הקפידו לנקות את הפילטרים במזגן - פעולה זו תייעל את פעולת הקירור, תפחית את צריכת החשמל וכן תחסוך מאמץ מיותר למזגן - עומס על המזגן עלול להוביל להתלקחות בגוף המזגן.

? הקפידו להשאיר את חלל מנוע המזגן החיצוני מאוורר ונקי. ללא כביסה, ללא אחסון חפצים וללא פריטים העלולים לחסום את המזגן ובכך להקשות על פעולתו. מאמץ יתר עלול לגרום להתלקחות המנוע.

? החליפו את ארונות החשמל לארונות מתכת במקום ארונות מעץ או פלסטיק, אשר בעת חירום יעכבו את השריפה מלהתפשט מעבר לתחום הארון.

 

שריפה בבני ברק שריפה בדירה רימון מזגן מוצרי חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד