ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חרף מתקפות האופוזיציה

נמצא המקור להגדלת קצבאות האברכים: "טעות טכנית"

השר סמוטריץ' חזר מהוראתו לממן את תקציב האברכים לאחר ששר החינוך יואב קיש לא הסכים לחתום על הקיצוץ בתקציב משרדו. במקום זאת 130 המיליונים יועברו מתקציב שיועד למגזר הערבי

אברכים לומדים. אילוסטרציה
אברכים לומדים. אילוסטרציה

הממשלה צפויה להעביר 130 מיליון שקלים מהתוכנית לצמצום פערים במגזר הערבי לטובת הגדלת קצבאות האברכים. לפי דווח ב'כאן 11', שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הורה לבחון את מקור התקציב האמור, לאחר ששר החינוך יואב קיש לא הסכים להיות חתום על הקיצוץ הרוחבי.

יוזמות אברהם, הפועלת לקידום שילוב ושוויון לאזרחים הערבים, מסרה בתגובה כי "הפחתת תקציב תוכנית הממשלה לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, לטובת הגדלת המימון לאברכים, תהיה טעות קשה שתתבטא בעליית האלימות והפשיעה ביישובים הערבים ותפגע אנושות בניסיון לצמצם פערים בין ערבים ויהודים בישראל".

עוד בנושא:

בעקבות חישוב שגוי > בממשלה מקדמים העברה של עשרות מיליונים לאברכים

מוקדם יותר, התייחס השר סמוטריץ' לתוספת התקציב לאברכים בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית, ואמר: "מדובר ב-130 מיליון שקלים שמגיעים לישיבות. הם לא נרשמו בגלל טעות טכנית. יש מקור תקציבי והכל בסדר".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כמובן חגג ותקף: "לוקחים את הכסף מילדים עם צרכים מיוחדים". וגם ח"כ אביגדור ליברמן כמי ששיסוי ציבור בציבור אומנותו לא פספס גם הפעם ואמר: "סחטנות שאין לה סוף. הסחיטה של המפלגות החרדיות לא עוצרת, עוד ועוד תקציבים לאברכים בדרך למדינת הלכה. ומי לדעתכם ישלם על זה? ״האנרכיסטים״ שמשרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים".

אברכים מיליוני שקלים המגזר הערבי בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד