כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ראש אגף הבידוק הסביר

בעיית המוהלים בנתב"ג הגיעה לכנסת

מוהלים שמבקשים להמריא לחו"ל כדי למול תינוקות ביום השמיני נתקלים בעיכובים ובסירובים להעלות את התיק עם ציוד המילה למטוס | הכנסת דנה בנושא וראש אגף הבידוק הגיע והסביר את הצד הבטיחותי

בעיית המוהלים בנתב"ג הגיעה לכנסת
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעקבות מספר פניות של מוהלים שציוד המילה שלהם לא עלה לטיסה, דנה הכנסת בנושא, במהלך הדיון עלתה הצעה להגיע להסדר קבוע שמוהל בעל תעודה מהרבנות הראשית, יוכל לעלות את הכלים לטיסה והוא לא יעוכב.

ד"ר אריה קורול שעובד כמוהל אמר בדיון: "אני טס למול יהודים בחו"ל, מידי פעם המזוודה שלי לא עולה למטוס מאחר וכלי המילה מעוכבים עקב בדיקה ביטחונית. אין לי בשביל מה לנסוע ללא כלי העבודה".

מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית הרב משה מורסיאנו אמר, "למוהל אין תחליף לכלי מלאכתו. בנוסף, קיימת דחיפות ביצוע המילה דווקא ביום השמיני, כך שכלי מילה שיגיעו באיחור, עלולים להיות לא רלוונטיים".

ראש אגף בידוק בטחוני ברשות שדות התעופה, נעם שלוסברג הסביר: "בכבודה הספציפית של ד"ר קורול הייתה התראה טכנולוגית שגרמה לפתיחת המזוודה. זה מקרה ראשון של מוהל שעוכב שנתקלתי בו. המזוודה שוחררה לטיסה סמוך לטיסה ולכן היא לא הספיקה לעלות לטיסה. אני יבדוק את הציוד של המוהלים, יתכן שנוכל לאשר העלאת הציוד בכבודת היד של המוהל. מתוך, 1,800 עובדים לפני הקורונה, נותרנו עם 300 איש בלבד. תנועת הנוסעים השנה תעבור את 25 מיליון נוסעים. המטרה שלנו להגיע ל-0 מזוודות שיישארו בארץ".

עוד הוסיף ואמר: "אנחנו השדה היחיד בעולם שהשנה יעבור את מספר הנוסעים משנת 2019. אנחנו גוף שמונחה ע"י השב"כ. עפ"י הנחיית השב"כ, לא יועלה לטיסה סכין מעל גודל המותר. אני רק יזכיר שארה"ב הייתה שנים באפגניסטן עם 77,000 הרוגים, רק בגלל ארבע סכינים יפניות שהתפספסו בבידוק וגרמו להתרסקות מטוסים. ראש אגף בידוק בטחוני הבטיח כי כל מוהל שיגיע לנמל שלוש שעות לפני הטיסה, לא תהיה לו שום בעיה גם לא בעומסים של חודש אוגוסט".

בסיום הדיון הוצע שראש אגף הביטחון יחתור להסדר קבוע לפיו מוהלים לא יתקלו בבעיות דומות. 

מוהל מוהלים נתב"ג נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון בידוק ביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד