כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"התכנית ההרסנית"

שלושת הערוצים נגד השר: "פגיעה בחופש הביטוי"

"התוכנית של השר קרעי היא שלב נוסף מהמהלך הכולל לריסוק התקשורת החופשית בישראל". כך בהודעה משותפת יוצאת דופן של שלושת הערוצים הגדולים בישראל נגד הרפורמה שמתכנן שר התקשורת שלמה קרעי בשוק התקשורת

שלושת הערוצים נגד השר: "פגיעה בחופש הביטוי"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הערוצים 11, 12 ו-13 המכונים 'קשת', 'רשת' ו'תאגיד השידור הישראלי' פרסמו הודעה משותפת נגד תוכניתו של שר התקשורת שלמה קרעי מ'הליכוד'.

בהודעה נכתב: "התוכנית של השר קרעי היא שלב נוסף מהמהלך הכולל לריסוק התקשורת החופשית בישראל. יישום התכנית ההרסנית, שכוללת פיקוח ממשלתי וצנזורה ממשלתית על חדשות כנהוג בדיקטטורות, יביא לפגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית ובחופש הביטוי והעיתונות בישראל".

שר התקשורת שלמה קרעי קיים אתמול (שני) תדרוך עיתונאים שבו הציג את תזכיר חוק השידורים, המהווה את הרפורמה שתכנן בשוק התקשורת הישראלי. על פי הצעת החוק של קרעי, הרשות השנייה תיסגר וכן מועצת הכבלים והלווין. בנוסף יבוטל הצורך ברישיונות שידור לרבות שידור חדשות והעברת אחריות הפיקוח על גופי השידור עצמם.

השר קרעי אמר לעיתונאים: "אנחנו לא רוצים את הרגולציה שמתערבת ומחליטה מה מותר ומה אסור, את הרשות השנייה ואת מועצת הכבלים והלווין, חברות חדשות עם דירקטורים חיצוניים - כל מי שבעצם מחליף את הציבור בקביעת סדר העדיפויות".

השר קרעי בתדרוך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לדבריו: "ברגע שנסיר את כל זה, נסיר את החסמים שמגבילים את הקשר בין הציבור לבין היצרן. זה יאפשר מגוון רחב יותר ויגרום לציבור להשתקף טוב במה שאנחנו רואים על המסך ובמה שאנחנו שומעים ברדיו".

"ציבור שהיה מודר במשך שנים בתקשורת לא יהיה מודר יותר ויוכל להקים ערוצים חדשים", אמר השר והוסיף, "יוכל לבסס את דעותיו בתקשורת. אנחנו רוצים להוסיף תחרות שתוריד מחירים בשוק הזה, גם בפלטפורמות השונות וגם ביכולת של יוצרים חדשים וערוצים חדשים".

ערוצים משרד התקשורת שוק התקשורת מהפכת התקשורת שר התקשורת התקשורת הישראלית שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד