כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

השורד מאוקראינה חגג בר מצווה בנוף הגליל

הילד ששרד את התופת במאריופול חגג את בר המצווה בסניף יד לאחים בנוף הגליל

השורד מאוקראינה חגג בר מצווה בנוף הגליל
בר מצווה בסניף יד לאחים בנוף הגליל צילום: יד לאחים

נער יהודי שנולד וגדל במאריופול שבדרום-מזרח אוקראינה ועלה לארץ בעקבות המלחמה, זכה לחגוג השבוע את בר המצווה שלו בסניף יד לאחים בנוף הגליל, במקום בו הוא ומשפחתו מקבלים ליווי יהודי מלא.

רפאל מיטרפנוב היה בן 11 וחצי כשפרצה המלחמה. במו עיניו הוא ראה את זוועות המלחמה והוא ומשפחתו התחבאו במשך חודש ימים במרתף בית חב"ד במאריופול המופגזת. רק בדרך נס הצליחו להיחלץ משם אחרי שכמה שכנים שלהם נהרגו ונפצעו במתקפה הרוסית העזה על העיר.

עם הגיעם לארץ עזר יד לאחים בקליטתם, העניק להם תלושי קניות וסלי מזון נדיבים ובעיקר עזר להם לשמר את יהדותם מפני המיסיונרים שארבו להם בעיר. הם הצטרפו למאות משפחות יהודיות שנקלטו על ידי אנשי הארגון המסורים בסניפים שנפתחו במהירות לצורך כך בכמה "ערים קולטות עליה", כדי שהמיסיונרים, שלהבדיל התכוננו גם הם לקלוט פליטים מאוקראינה ואף הציבו נציגים משלהם בגבולות, לא יצליחו להניח עליהם את ידיהם.

בר מצווה בסניף יד לאחים בנוף הגליל • יד לאחים

שליח 'חב"ד בעליה' ומנהל סניף יד לאחים בנוף הגליל הרב יונה ברודקין רכש עבורו זוג תפילין בסיוע 'קרן 770', כדי שיכנס בנועם עול מצוות כמו יתר הנערים היהודים בני גילו. לפני כן למד רפאל את הלכות הנחת התפילין וכן את דרך הנחתן בפנימיית הנוער 'כפר סיטרין' שאליה נכנס בתחילת שנת הלימודים.

אחרי שעלה לתורה בסניף יד לאחים בעיר, נערכה במקום סעודת בר מצווה, ואימו היהודייה של רפאל הודתה נרגשות לרב ברודקין ולארגון יד לאחים על שהם ממשיכים לתמוך בהם, ללוות אותם ולהעניק להם את כל צרכיהם.

מי שהגיעו במיוחד להשתתף באירוע היה רבה של מאריופול ושליח חב"ד הרב מנחם מענדל כהן ורעייתו, שעמדו בקשר עם 'חב"ד בעליה' ואנשי יד לאחים כדי שיקלטו בצורה הטובה ביותר את יהודי העיר.

ביד לאחים אומרים: "מאות המשפחות היהודיות שנקלטו בסניפים שלנו, הפכו להיות חלק ממשפחת יד לאחים הנרחבת. גם רפאל ומשפחתו הם נס הצלה בפני עצמו; נס של שרשרת הדורות המופלאה של העם היהודי שרק בזכות פעילות עיקשת, אינה ניתקת וממשיכה בגאון את מסורת ישראל".

אוקראינה יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד