כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות התיעוד שפורסם ב׳בחדרי׳

מאה שערים: הערבים החשודים נעצרו ושוחררו בטעות

מכת הגניבות במאה שערים: תושבים ביצעו מרדף אחרי שני עובדי עירייה ערבים שניסו לפרוץ לבתים בשכונה. המשטרה פועלת להביא למעצרם לאחר ששוחררו בטעות

מאה שערים: הערבים החשודים נעצרו ושוחררו בטעות
הפורצים במאה שערים צילום: מתוך התיעוד

אתמול (שני) דווח על גל גניבות ופריצות ששוטף לאחרונה את שכונת מאה שערים, המבוצעות בידי ערבים תושבי מזרח ירושלים. בתגובה הקימו התושבים מערך טלפוני - 'צינתוק' למקרים כאלו.

בנוסף פורסם כאן ב'בחדרי', על שני פורצים ערבים שפרצו אתמול (שני) לפנות בוקר לביתו של כתב 'בחדרי חרדים' שגר בשכונה. אלא שהבוקר חלה התפתחות בפרשה.

גל פריצות במאה שערים: כתב 'בחדרי' התעורר וגילה ערבים בביתו. תיעוד

במהלך הלילה האחרון (בין שני לשלישי), מערך הטלפוני שתושבי מאה שערים הקימו במענה לגל הפריצות, דיווח בשיחת 'צינתוק' כי שני צעירים ערבים שמסתובבים בשכונה מנסים להיכנס לבתים, אחד מהם אף ניסה לגנוב קולנועית.

מדי העירייה שהפורצים השאירו בשכונה לפני שנמלטו למזרח ירושלים

צעירים רבים מתושבי השכונה ביצעו אחרי החשודים מרדף אך השניים הצליחו לברוח במהירות. הבוקר (שלישי) אותם שני הערבים שוב נצפו בשכונה, כשעליהם מדים של עובדי ניקיון של עיריית ירושלים, תוך שהם מנסים לפרוץ לבתים ולעסקים. מערך הטלפוני שוב דיווח, והמון מתושבי מאה שערים ביצעו אחריהם מרדף עם מקלות בידיהם. השניים שנלחצו, אחזו בידם מקלות עץ כבדים בניסיון להתגונן.

המרדף אחר השניים המשיך גם מחוץ לשכונת מאה שערים עד לפאתי שכונת שייח ג'ראח הסמוכה. שם עוכבו השניים על ידי המשטרה. השניים הכחישו שניסו לפרוץ וטענו כי הם עובדי עירייה. למקום אף הגיע רכב של קבלן עבודות מטעם עיריית ירושלים. הקבלן אמר לשוטרים כי הוא מכיר את השניים וכי מדובר בעובדי ניקיון תמימים, לפיכך השניים שוחררו במקום לאחר מסירת פרטיהם.

בהמשך, לאחר הצלבת התמונות וצילומי האבטחה שהעביר כתב 'בחדרי חרדים' (כותב השורות) שביתו נפרץ ביום שני האחרון, הוברר למשטרה כי ככל הנראה מדובר באותם שני עובדי העירייה שנמלטו ושוחררו, וכעת המשטרה ואנשי המודיעין של המחוז מנהלים אחר השניים מרדף במזרח העיר על מנת להביא שוב למעצרם.

תגובת סגן ראש העירייה,אריה קינג, יו"ר סיעת מאוחדים: "לפני כ8 שנים בשיאה של הקדנציה השניה של ראש העירייה ניר ברקת, נאבקתי לבדי כנגד ההחלטה של רה"ע ברקת שגובתה על ידי כל חברי הנהלת העירייה, החרדים והחילונים כאחד, החלטה להפריט את מערך עובדי הניקיון בעיר.

הזהרתי את חברי ההנהלה שהעדיפו לעצום עיניים ולאטום אוזניים, שזהו פתח לכניסה של עבריינים למנגנון אדיר של עובדי העירייה, התרעתי שהחיסכון בכסף שנובע מההפרטה, יגבה מחיר כבד מהציבור שיפגע ובסופו של דבר גם מהעירייה שתתבע על ידי מי שיפגע מהעבריינים אותם היא תעסיק וכך בדיוק קרה.

התופעה של עובדי קבלן עבריינים שמועסקים בעבודות ניקיון, גינון, טאטוא ואחזקה שוטפת של המרחב הציבורי, אינה ייחודית לשכונת מאה שערים, זו תופעה חמורה שפגעה בעלי עסקים ובעלי רכבים בשכונת קרית יובל, בשכונת רמות וכן, גם במאה שערים.

לצערי הרב, גם בקדנציה הנוכחית של מועצת העירייה, רוב מוחלט של חברי המועצה לא מתעניינים באיכות השירות וברמת העבודה, אלא רק בחסכון בקופת העירייה, כך שגם חברי הנהלת העירייה הנוכחים, נושאים באחריות למחדל הנוראי הזה ובראש בראשונה, מחזיקי התיקים הרלוונטים שנותנים ידם להמשך ההפרטה המסוכנת הזו".

מאה שערים גל גניבות ערבים עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד