כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"להישאר בעשייה מאוחדת"

עימות בוועדה בין הח"כים החרדים לערבים

דיון סוער בוועדת הכספים סביב דיווח בתקשורת על הסטה אפשרית של תקציבים מתוכנית לחברה הערבית לחברה החרדית. נוכח שאלות שהפנו חברי הכנסת הערבים, הדגישו חברי הכנסת החרדים כי לא יפגעו בתקציבי החברה הערבית, אך מנגד ציין ח"כ ינון אזולאי, שניהל את הישיבה, כי תחת הממשלה הקודמת, לא הועברו תקציבים לחינוך החרדי, למרות בקשתם לסיוע של רע"מ, מה שהוביל לוויכוח עם ח"כ אימאן ח'טיב-יאסין שטענה כי מדובר בסיטואציה שונה לחלוטין

עימות בוועדה בין הח"כים החרדים לערבים
אחמד טיבי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ברקע הדיווחים כי תוספת תקציבי הישיבות והכוללים צפוי להגיע על חשבון התקציבים לחברה הערבית התפתח היום (שלישי) דיון סוער בוועדת הכספים בין חברי הכנסת החרדיים לערבים.

ח"כ אחמד טיבי פנה למ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ ינון אזולאי ואמר: "אתמול בכאן 11 דיווחה ליאל קייזר שהמקור התקציבי של 130 מיליון ש"ח לאברכים, יבואו מתקציב תוכנית הפיתוח של החברה הערבית. מה ההרכב הגנטי של אנשים שמציעים הצעות כאלה פעם אחר פעם? כרופא בעצמי אני מציע לעזור. דיברתי עם כל הצדדים אתמול כדי לבדוק את ההצעה, אכן באחת הישיבות שנערכו לאחרונה נזרקה האופציה הזו. פניתי לגפני ולדרעי, וגם לשרים נוספים, וגם למשרד המשפטים, חשוב לי לשמוע. אבקש מכל ח"כ חרדי לשמוע את עמדתו, האם מבחינה מוסרית אתה מסכים שכסף שמיועד לחברה הערבית יעבור לחברה החרדית, 130 מיליון ₪ תקציב לאברך?".

ח"כ איימן עודה אמר: "אנחנו נגד כל פגיעה במוחלשים, אנחנו בכנסת כמה שנים טובות ואף פעם לא שמעת מאתנו הסתה נגד החרדים או כל קבוצה מוחלשת, גם שהגיעו תקציבים לקבוצות האלה עמדנו בצד הנכון, כי צריך לחזק את המוחלשים, אנחנו תומכים בצדק חברתי. יש במדינה הרבה כסף, אבל הרבה הולך לא למקומות הנכונים כמו חיזוק המתנחלים וחיזוק הטייקונים. לציבור החרדי בוודאי מגיע, אבל בוודאי לא מהכסף שמיועד לציבור הערבי, שהוא מופלא לרעה בכל התחומים".

ח"כ יצחק פינדרוס השיב: "אני רוצה לומר לך ח"כ טיבי, יש לך יותר ניסיון ממני, אתה יודע שמכתבה בעיתון שיכולה להתבסס אפילו על אמירה שנאמרה, עד להגעה לוועדת הכספים, הדרך ארוכה. אתה מכיר את יו"ר הוועדה הקבוע, את ממלא המקום שלו, ואת האנשים בוועדה, ואתה יודע שלעולם לא תורם יד לפגיעה בציבור החרדי. מכותרת ועד פנייה לוועדת כספים ואישורה בוועדת כספים, היא דרך ללא מוצא. לכן הייתי מציע להשאיר את הכותרות בתקשורת, ולהישאר פה בעשייה מאוחדת".

ח"כ ינון אזולאי הוסיף: "אמרנו דעה ברורה, יש תקציבים ממקורות אחרים, אסור שזה יהיה על חשבון האחר. הכסף הוקצה מכוח החלטת ממשלה למגזר הערבי, צריך לכבד אותה. האלימות זולגת לכל המגזרים, צריך לתת שם עוד משאבים, צריך להעיר את המשטרה והשר, שיטפלו בנושא חד וחלק. מעולם לא פגענו במגזר הערבי, אבל אני רוצה להזכיר משהו שהיה לא מזמן, לפני שהתפרקה הממשלה הקודמת, רע"מ דאגו להביא כסף למוסדות הפטור, ולא דאגו לכספי המוכש"ר, והתחננו פה לכסף הזה, שהגיע בכל שנה קודמת, אנחנו ספגנו כמגזר חרדי בממשלה הקודמת מהלומות רבות".

ח"כ ח'טיב-יאסין אמרה: "אתה יודע שנלחמנו על זה, אתה אומר דברים לא נכונים".

ח"כ אזולאי השיב: "תוצאה לא הבאתם".

ח"כ ח'טיב-יאסין טענה בתגובה: "אמרנו שאפילו אנחנו מוכנים לתת מתוך הכסף של החברה הערבית ובממשלה לא הסכימו. הייתם בממשלות לאורך כל השנים, לא רק בקדנציה הקודמת, אתם יכולים להשפיע הרבה יותר ממה שאנחנו יכולנו. אנחנו לא מבקשים טובות מאף אחד, אלא מה שמגיע לנו בזכות. זה מקרה אחר לגמרי, אנחנו לא לקחנו את הכסף שלכם, עכשיו מעבירים מהתוכנית של החברה הערבית לחרדים, אתה יודע את זה. 70 שנה הייתם שותפים לכל הממשלות, איפה הייתה החברה החרדית בכל השנים האלה?!".

ח"כ אזולאי אמר לסיום: "אנחנו לא באים לגעת בכסף של האחר, נביא ממקורות שאנחנו יודעים להביא. לא צריך לגעת בשקל בחברה הערבית, אנחנו נמשיך ונסייע, בחברה הערבית יש אנשים מוחלשים, אנחנו מבינים לליבכם לא פחות. אבל אני מזכיר שכאשר הייתם בממשלה, לא הבאתם תוצאות בנוגע אלינו".

ינון אזולאי איימן עודה תקציבים אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד