כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מובלעת מסוכנת

חשש ממלחמת עולם: רוסיה איימה לפלוש לאזור נאט"ו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים להשתמש בצבא שכירי החרב שלו וגנר כדי לפלוש למסדרון באורך 90 קילומטרים, וליצור מעבר יבשתי בין בלארוס לקלינינגרד, מובלעת רוסית. "כוח תקיפה שבסיסו מכוחות וגנר בבלארוס מוכן"

חשש ממלחמת עולם: רוסיה איימה לפלוש לאזור נאט"ו
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים להשתמש בצבא שכירי החרב שלו כוח וגנר כדי לפלוש לאדמות בין פולין לליטא - מהלך שמומחים חוששים שיוביל למלחמת עולם שלישית.

חבר פרלמנט רוסי בכיר טען בטלוויזיה הממלכתית במדינה שהם יתקפו את המקום וזה "עניין של שעות", הוא תיאר את המקום כ"חולייה החלשה ביותר של נאט"ו". החיילים הרוסים יעזבו את בלארוס לכיוון המובלעת, מאחר ויש לו חשיבות אסטרטגית מסיבית עבור נאט"ו והאיחוד האירופי.

אם רוסיה תשתלט על המסדרון, היא תיצור מעבר יבשתי בין בלארוס לקלינינגרד - המקום המרכזי של הצי של פוטין. גנרל בכיר לשעבר אנדריי קרטפולוב, כיום חבר פרלמנט ויו"ר של ועדת ההגנה של הפרלמנט הרוסי, אמר לטלוויזיה הממלכתית: "ברור שכוחות וגנר נסעו לבלארוס כדי לאמן את הכוחות המזוינים של בלארוס, אבל לא רק בשביל זה, יש מקום כזה כמו מסדרון, אם יקרה משהו, אנחנו נהיה שם, כוח תקיפה שבסיסו מכוחות וגנר בבלארוס מוכן לקחת את המסדרון הזה תוך מספר שעות, אנחנו זקוקים מאוד למסדרון הזה".

מכיוון שהוא עשוי להפוך לנקודת המגע הראשונה במלחמת העולם השלישית, המסדרון סומן כ"המקום המסוכן ביותר עלי אדמות" ותואר כ"עקב אכילס של נאט"ו".

מומחים גם מזהירים כי המהלך עשוי להפעיל את סעיף 5 של נאט"ו, שיפעיל את הברית נגד רוסיה. לפי ה'סאן' הבריטי, אלפי חיילי וגנר הגיעו לבלארוס בימים האחרונים ועוד רבים נראו אתמול בדרכים באזור ליפטסק ברוסיה.

בלארוס מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מלחמת העולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד