כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תג מחיר: המוע"ד י-ם תממן מקווה במעלה הזיתים

יו"ר המועצה הדתית בירושלים הורה השבוע לממן את אחזקת המקווה בשכונת מעלה זיתים בעקבות האינתיפאדה • ישי: "ככל שיענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"

צילום ארכיון
צילום ארכיון

אינתיפאדה שקטה בירושלים? יו"ר המועצה הדתית בירושלים חתם השבוע על חוזה לאחזקת המקווה בשכונת מעלה זיתים לטובת הציבור הרחב במטרה לאפשר לנשים המתגוררות במקום לטבול סמוך לבית.

כבר חודשים ארוכים שתושבי השכונות היהודיות במזרח ירושלים נאלצים לנוע בשכונות ירושלים המזרחיות בליווי אבטחה מחשש לידויי אבנים, זיקוקים ובקבוקי תבערה במסגרת האינתיפאדה השקטה שפוקדת את ירושלים.

אחת הבעיות הקשות שנוצרו לתושבי השכונות באזור הר הזיתים היה הצורך במקווה טהרה והנסיעה הארוכה שהוא הצריך את התושבים לשכונות במערב ירושלים.

בחודשים האחרונים הצליחו התושבים לבנות מקווה באמצעות תרומות פרטיות אולם לא נמצא מימון לאחזקת המקום.

עיקר הבעיה הייתה בשבת אז נאלצו התושבים לחצות את כל השכונות הערביות לרובע היהודי באופן שעורר סיכון נרחב.

בעקבות פניות של תושבי השכונות ליו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי, הורה יו"ר המועצה הדתית למצוא פתרון מהיר לתושבי השכונה ובימים האחרונים חתם על הסכם במסגרתו תממן המועצה הדתית את אחזקת המקווה בשכונת מעלה זיתים לטובת תושבי השכונה.

לדברי יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בזמן שיש מי שמנסה להטיל מצור על התושבים היהודים במזרח ירושלים, המועצה הדתית תעשה הכל על מנת להקל את השהות של יהודים בכל השכונות בירושלים. "ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ וכמועצה דתית אנחנו אמונים על הפסוק הזה במטרה להקל את החיים על תושבי השכונות היהודיות. ברגע שראינו שתושבי שכונת מעלה זיתים עומדים תחת טרור שלא מאפשר להם תנועה חופשית החלטנו להקל עליהם ולממן את אחזקת המקווה בשכונה היהודית" .
מקווה ירושלים המועצה הדתית מימון כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד