כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
טוען לאפליה

מדליף המסמכים הסודיים דורש שיתייחסו אליו כמו לטראמפ

מדליף המסמכים הסודיים של הפנטגון דורש שיתייחסו אליו כמו לטראמפ. הוא דרש להשתחרר מהכלא ואמר לעורך דינו שלא יברח מארה"ב ואין לו מניע לעשות זאת

מדליף המסמכים הסודיים דורש שיתייחסו אליו כמו לטראמפ
מעצרו של המדליף הלאומי צילום: צילום מסך

מדליף המסמכים הסודיים ביותר של הפנטגון, ג'ק טשיירה, דורש לשחררו מהכלא בטענה שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ ונאשם נוסף וולט נאוטה נמצאים בבית, ומחכים למשפט בגין טיפול לא נכון במסמכים מסווגים של הבית הלבן.

המדליף בן ה-21 של המשמר הלאומי של מסצ'וסטס נמצא מאחורי סורג ובריח מאז מעצרו ב-13 באפריל בשל האשמות כי הדליף מסמכים צבאיים מסווגים הקשורים למלחמה של רוסיה באוקראינה ונושאים רגישים אחרים לביטחון לאומי בפלטפורמת המדיה החברתית Discord.

השופט דיוויד הנסי נענה לבקשת התובעים להשאיר את טשיירה במעצר פדרלי במאי האחרון, לאחר שמשרד המשפטים טען שמומחה מערכות הסייבר יכול לברוח מהמדינה אם ישוחרר.

בטיעונים לבית המשפט שהוגשו אתמול, עורכי הדין של הנאשם אמרו שלצעיר בן ה-21 אין את היכולת הכלכלית או המוטיבציה לברוח, וטוענים כי משרד המשפטים "מגזים בצורה גסה את הסיכון לביטחון לאומי של מרשנו".

הם גם ציינו כי היועץ המיוחד ג'ק סמית' לא ביקש את מעצרו של הנשיא לשעבר טראמפ או עוזרו למרות "האמצעים יוצאי הדופן העומדים לרשותם כדי לברוח מארצות הברית".

הנשיא לשעבר טראמפ מחזיק בנכסי נדל"ן במספר מדינות זרות, והנשיא לשעבר טראמפ יכול לגשת למטוס פרטי ולטוס, עם זאת, הסיכון של בריחה אפילו להוביל לבקשה למסור את הדרכונים שלהם, כך אומרים עורכי הדין של טשיירה.

 

 

 

דונלד טראמפ הדלפת מידע הדלפת מסמכים ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד