כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מסיבה ליד המצבות

בית קברות יהודי הושחת בפולין

מספר מצבות בבית הקברות היהודי בקטוביץ הושחתו. מספר חשודים נצפו במצלמות אבטחה, תלונה הוגשה למשטרה המקומית. בשנים האחרונות נעשה מאמץ מתמשך של הרשויות והארגונים הפולניים לשמור על בתי קברות יהודיים ברחבי פולין

בית קברות יהודי הושחת בפולין
בית קברות צילום: pixabay

למעלה מעשרה מצבות מהמאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 חוללו בבית הקברות היהודי בעיר קטוביץ הפולנית. תלונה הוגשה למשטרה המקומית, ומצלמות אבטחה קלטו את מעשי הוונדלים. הרשויות מקווים לתפוס אותם בקרוב.

כמו כן, נפגעו מספר מצבות של יהודים שנפטרו לאחר מלחמת העולם השנייה. חלק מהמצבות שהושחתו סובלים מנזק בלתי הפיך. החשודים נמלטו מבית העלמין שעבר שיקום בשנתיים האחרונות באמצעות סולם שנמצא במקום.
בשנים האחרונות נעשה מאמץ מתמשך של הרשויות והארגונים הפולניים לשמור על בתי קברות יהודיים ברחבי פולין. ראש הקהילה היהודית, אמר לתקשורת המקומית שהדבר יכול היה להיעשות על ידי ילדים.

הרס בית העלמין היהודי ברחוב קוזיאלסקה בקטוביץ התרחש ככל הנראה בליל ה-15/16 ביולי. ב-16 ביולי הודיע ​​למשטרה חבר הנהלת הקהילה היהודית בקטוביץ על שבע מצבות היסטוריות שנהרסו. שווי הנזק הוערך ב-200,000 זלוטי.

בנוסף נמצאו עקבות של מסיבה שנערכה ליד אחד הקברים, היו שם מיצים, פריכיות ועטיפות שוקולד, ולכן הרשויות חושבות שייתכן שילדים עשו את זה.

 

פולין חילול קברים חילול מצבות אנטישמיות בפולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד