כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פרטים חדשים מהשיחה

נתניהו לביידן: "אין עם מי לנהל מו"מ באופוזיציה - הם קיצוניים"

נתניהו אמר לביידן במהלך שיחתם כי ראשי האופוזיציה חוששים מתגובת ארגוני המחאה ועל כן הם אינם מוכנים לקיים משא ומתן רציני על הרפורמה המשפטית. עוד אמר נתניהו לביידן: "אני לא חושב שיהיו עוד תכניות בניה בהתנחלויות שיקודמו עד סוף השנה"

נתניהו לביידן: "אין עם מי לנהל מו"מ באופוזיציה - הם קיצוניים"
ג'ו ביידן/בנימין נתניהו צילום: דוברות הבית הלבן/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שני) לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך שיחתם כי ראשי האופוזיציה חוששים מתגובת ארגוני המחאה ועל כן הם אינם מוכנים לקיים משא ומתן רציני על הרפורמה המשפטית.

ביידן הבהיר לראש הממשלה כי האמריקנים אינם מתכוונים להתערב בנושאים פנימיים של מדינת ישראל אך הוסיף: "אנחנו אומרים זאת בידידות - צריך להשיג קונצנזוס בעניין הרפורמה המשפטית".

ראש הממשלה נתניהו השיב לנשיא: "אין עם מי לנהל מו"מ באופוזיציה. הם קיצוניים ולא מוכנים למו"מ. הם שבויים בידי המחאה. עילת הסבירות זה לא ביג דיל. זה דבר קטן. הורדתי את כל הדברים הגדולים. אח"כ לא נעשה כלום עד אוקטובר".

בכיר אמריקני אמר צוטט ב'וואלה' אומר על השיחה: "ראש הממשלה נתניהו היה מאוד ברור במהלך השיחה עם הנשיא לגבי מרחב התמרון הפוליטי שיש לו".

בריאיון לחדשות 12 אמר ראש המל"ל צחי הנגבי: "נתניהו אמר לביידן שאחרי פגרת הקיץ הנושא היחידי שיידון הוא שינוי שיטת מינוי השופטים".

בעניין האפשרות להגיע להסכם שלום עם סעודיה אמר ביידן בשיחה עם נתניהו: "יש הזדמנויות עם סעודיה, אבל אי אפשר לקדם את זה אם הכול יתפוצץ עם הפלסטינים בגדה המערבית. ראינו את החלטת הקבינט (בעניין חיזוק הרשות הפלסטינית) ואנחנו רוצים שתיישם את זה".

על הבניה ביו"ש הבהיר נתניהו: "זה בעיקר תכנון. זה רק הודעות. אני לא חושב שיהיו עוד תכניות בניה בהתנחלויות שיקודמו עד סוף השנה".

מלשכת רה״מ נמסר: "בניגוד לדיווחים, אין ולא תהיה הקפאת בנייה בהתיישבות".

מראש המל"ל צחי הנגבי נמסר: "ראש הממשלה נתניהו לא התחייב להקפאת בנייה ביהודה ושומרון בשום צורה. מתחילת השנה אושרו במועצת התכנון העליונה 11 אלף יחידות דיור בשתי פעימות, האחרונה שבהן רק לפני מספר שבועות.

במסגרת השקיפות הנהוגה בין ממשלת ישראל למימשל האמריקני בנושא ההתיישבות - ראש הממשלה הבהיר לנשיא ביידן שבחודשים הקרובים לא צפוי כינוס של מת"ע או החלטה על הסדרת מאחזים".

 

 

בנימין נתניהו ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד