כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המחאה מתגברת

מאות טייסי וקציני חיל האוויר הודיעו על הפסקת התנדבותם

בוקה ומבולקה בצה"ל בעקבות התגברות המחאה והודעת 160 קציני חיל האוויר ועוד 100 טייסים על הפסקת התנדבותם למילואים. החשש הוא מפגיעה בכשירות המבצעית של החיל 

מאות טייסי וקציני חיל האוויר הודיעו על הפסקת התנדבותם
מופע אווירי בטקס צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

מחריפה מחאת אנשי המילואים בעקבות קידום חוקי הרפורמה המשפטית ובתוכם חקיקת ביטול עילת הסבירות. במכתב שפרסם הערב (שלישי) הכתב הצבאי ניר דבורי ב'חדשות 12', 160 מפקדי תאי שליטה בבור של חיל האוויר הודיעו למפקדיהם: "מפסיקים את התנדבותנו לשרות המילואים מהיום".

בחיל האוויר נערכים בעקבות כך גם לאפשרות שזה יקרה עם הטייסים ומבצעים התאמות של המשימות כדי לצמצם את הפגיעה האפשרית. 

"אנו אומרים בזאת שאיננו מוכנים למלא את המשימות המוטלות עלינו, תחת משטר, בו יסודות הדמוקרטיה נרמסים אחד אחד ברגל גסה, ומתרחב הפתח דרכו ממשיכים ומצעידים את המדינה לעבר דיקטטורה מלאה", הבהירו המתנדבים. "על כן, בלב כבד, אנחנו מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו לשירות מילואים".

המכתב. מתוך 'חדשות 12'.

במקביל מדווח הכתב הצבאי אלון בן דוד ב'חדשות 13', על כ-100 טייסי מילואים בחיל האוויר שהודיעו ביממה האחרונה שלא יתייצבו לשירות מילואים. להחלטתם יש השלכות רחבות והיא עלולה לפגוע בכשירות המבצעית של הצבא כולו. מדובר באנשי צוות אוויר המשרתים בטייסות מבצעיות, במטה וביחידות הבקרה האווירית.

לדברי בן דוד, הטייסים זומנו בעקבות ההחלטה לשיחות עם מפקדיהם, שלאחריהן יוחלט לגבי המשך שירותם. בצה"ל חששו בימים האחרונים מהאפשרות הזו והוציאו כמה פעמים ביום תמונות מצב על המחאה בקרב משרתי המילואים - כשהדגש הושם על אנשי צוות אוויר. ביום חמישי ייתכן שיגיע גל נוסף של טייסים שיודיעו על הפסקת התנדבות - בהתאם להתקדמות החקיקה. כך לפי הדיווח.

התנדבות מילואים חיל האוויר הרפורמה המשפטית עיצומי טייסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד