י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הסרת חסמים

המיזם שישדרג את הקליטה של רשתות הסלולר בכל רחבי הארץ

חברות הסלולר יוכלו להסתייע ביזמים שיקימו אתרי סלולר מתקדמים וישכירו אותם לחברות הסלולר. הצפי: שיפור הקיבולת בכיסוי, שדרוג הקליטה והאיכות של רשתות הסלולר בכל רחבי הארץ    

המיזם שישדרג את הקליטה של רשתות הסלולר בכל רחבי הארץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד התקשורת מסיר חסמים כדי לאפשר את שיפור הכיסוי והאיכות בתשתיות הסלולר: משרד התקשורת קבע אתמול (שלישי) כי חברות הסלולר יוכלו לשכור מיזמים אתרים סלולריים מתקדמים. האתרים יוכלו להתבסס על מתקני תשתיות רחוב קיימות כדוגמת עמודי תאורה וחשמל, שלטים, תחנות אוטובוס ועוד. חברות הסלולר יוכלו לשכור ולעשות שימוש באתרי סלולר שהתקין גורם אחר אך ורק כתשתית נוספת ולא במקום תשתית הסלולר בהיקף אליו הן מחויבות ברישיון. 

 על פי תחזיות משרד התקשורת, בעשור הקרוב צפוי גידול של פי כ- 50 בצריכת הנתונים והיישומים המתקדמים שיהפכו לנפוצים יותר, אשר יגדילו באופן משמעותי את צריכת הנתונים, ככל הנראה הרבה מעבר לתחזית זו. לאור הביקוש והצרכים הגוברים, המשרד מתיר לחברות הסלולר לעשות שימוש במרכיבים שהוקמו על ידי היזמים.

תשתיות תקשורת סלולרית חיוניות להתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של לקוחות בפריסה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים ומהווה מנוע צמיחה למשק. מהלך זה צפוי להביא לשיפור והרחבת הקליטה הסלולרית בטכנולוגיות המתקדמות, בכל רחבי הארץ, תוך ניצול מיטבי של תדרי הדור ה-5.

המשרד מבהיר כי רק חברות סלולר יהיו רשאיות להפעיל את האתרים כחלק מרשת הבזק שלהן, בתדרי הרדיו שהוקצו לשימושן, אך יהיו גם רשאיות להתקשר בהסכם מסחרי עם יזם או יזמים שיקימו וישכירו אתרי סלולר. כמו כן, יזמים אשר יהיו מעוניינים להקים ולהשכיר תשתית סלולר יידרשו לקבל רישיון מתאים לפי פקודת הטלגרף האלחוטי. כפי שמצוין בהחלטה, המתכונת המדויקת של האסדרה עבור היזמים תיקבע בחודשים הקרובים.

 

רשת סלולרית גלישה סלולרית בעיות קליטה סמארפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד