י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת ביקור במדינה

דרום אפריקה מבקשת מבית הדין הבינלאומי לפטור אותה מלעצור את פוטין

דרום אפריקה ביקשה מבית הדין הפלילי הבינלאומי לפטור אותה ממעצרו של פוטין. הנשיא הרוסי שנגדו הוצא צו מעצר על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי, יגיע לדרום אפריקה, וההכנות בהתאם

דרום אפריקה מבקשת מבית הדין הבינלאומי לפטור אותה מלעצור את פוטין
עצור מובל באזיקים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

נשיא דרום אפריקה סיריל רמאפוסה אומר, כי מעצרו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יהיה בגדר הכרזת מלחמה על רוסיה, בעיצומו של דיון לאומי על הזמנת הנשיא הרוסי להשתתף באירוע בינלאומי אותו מארחת דרום אפריקה. רמאפוסה ביקש מבית הדין הפלילי הבינלאומי לפטור את ארצו מלעצור את פוטין.

פוטין הוזמן לפסגת ה-BRICS, הכוללת, בנוסף לדרום אפריקה, גם את ברזיל, סין, הודו ורוסיה, הפגישה תתקיים ביוהנסבורג בין ה-22 ל-24 באוגוסט.

אבל הנשיא הרוסי נמצא תחת צו מעצר שהוציא בית הדין הפלילי הבינלאומי באשמת ביצוע פשע מלחמה בשל גירוש ילדים אוקראינים לרוסיה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, דבר שמוסקבה מכחישה.

כחברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי, דרום אפריקה מחויבת תיאורטית לעצור את הנשיא הרוסי אם ייכנס לשטחה.

זאת דילמה דיפלומטית רצינית עבור דרום אפריקה, שסירבה לגנות את רוסיה מאז תחילת המלחמה באוקראינה.

המקרה קיבל תפנית משפטית כאשר מפלגת הברית הדמוקרטית, מפלגת האופוזיציה העיקרית בדרום אפריקה, נקטה בצעדים משפטיים כדי לאלץ את הממשלה לעצור את פוטין ולהסגירו לבית הדין הפלילי הבינלאומי אם ייכנס למדינה.

רמפוסה את בקשת האופוזיציה כ"חסרת אחריות". הוא כתב, "רוסיה הצהירה בבירור שכל מעצר של נשיאה הנוכחי יהיה בגדר הכרזת מלחמה. זה לא יעלה בקנה אחד עם החוקה שלנו להסתכן במלחמה עם רוסיה".

בראיון שנערך לאחרונה בתקשורת המקומית, אמר סגן נשיא דרום אפריקה פול מצ'אטלה שממשלתו ניסתה לשכנע את פוטין שלא להשתתף, אך עד כה לא הצליחה.

דרום אפריקה ולדימיר פוטין צו מעצר מלחמת אוקראינה רוסיה בית הדין הבינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד