ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ארגון טרור בעזה דורש לשחרר פלסטינים בתמורה לישראלית המוחזקת בעיראק

ארגון טרור בעזה דורש לשחרר אסירים פלסטינים בתמורה לישראלית המוחזקת בעיראק. "האנשים שלנו בעיראק מחזיקים במפתח החשוב ביותר לשחרור האסירים שלנו", אומר ראש ועדת האסירים על אליזבת צורקוב

ארגון טרור בעזה דורש לשחרר פלסטינים בתמורה לישראלית המוחזקת בעיראק
אילוסטרציה צילום: pixabay

ארגון אסירים פלסטינים קרא לעיראק לבצע הסכם לחילופי החוקרת הישראלית אליזבת צורקוב, שנחטפה בעיראק במרץ, עם אסירים פלסטינים הכלואים בישראל.

"ועדת האסירים של הכוחות הלאומיים והאסלאמים בעזה" ארגן הפגנה מחוץ למטה הצלב האדום ברצועת עזה, בנוכחות נציגים של דמויות פוליטיות ואיסלאמיות שונות ואסירים לשעבר, כך לפי היומון הפלסטיני אל-קודס.

צורקוב, אנליסטית בת 36 במזרח התיכון, נחטפה על ידי חברי מיליציה שיעית המזוהה עם איראן בזמן שהייתה בבגדד וביצעה מחקר לדוקטורט שלה.

מתאם ארגון האסירים, זאכי דבאבש, פנה ישירות לחוטפי החוקרת והכריז: "החופש של 5,000 אסירים תלוי באללה ובתהליך חילופי שבויים שתוכלו ליישם".

הוא ציין כי צורקוב היא במקור מגוש עציון, "אחת מההתנחלויות הציוניות השנואות ביותר, המפרידה בין צפון הגדה לדרום", וכי היא עבדה לפני שנים עבור שר בממשלה לשעבר נתן שרנסקי, הוא אחד הציונים האלימים והקיצוניים ביותר".

ההפגנה הייתה יוזמה מקומית של פעילים פוליטיים וקרובי משפחה של אסירים פלסטינים, ולא דרישה רשמית של חמאס או הג'יהאד האסלאמי, שטרם הגיבו על החטיפה. דבאבש הוסיף כי 5,000 אסירים פלסטינים "מסרו את חייהם וחירותם למען אל-אקצא וירושלים, בתמיכה באסלאם ובאומה המוסלמית, והם מהווים קו הגנה ראשון מול מכונת הפשע הציונית".

"העם שלנו בעיראק מחזיק במפתח החשוב ביותר לשחרור האסירים שלנו, ניתן לשחרר את צורקוב רק בעסקת חליפין", אמר.

על פי הדיווחים בעיראק, המיליציה העיראקית שחטפה את צורקוב ניסתה להעביר אותה לאיראן, הפרטים החדשים שנחשפו ביום ראשון האחרון בתקשורת הערבית על ידי גורמי מודיעין ערביים, העלו כי אליזבת בעצמה יזמה פגישה עם אנשי חיזבאללה לצורך המחקר, והם חטפו אותה.

בפגישה השנייה גילתה המיליציה העיראקית של חיזבאללה שהיא ישראלית והחליטה לחטוף אותה.

חטיפה אליזבת צורקוב חיזבאללה עיראק עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד