ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
על רקע ביקור נשיא המדינה

412 בעד ו-9 נגד: תמיכה איתנה של ארה"ב בישראל

בית הנבחרים האמריקאי הצביע ברוב ענק בעד החלטה המאשרת את תמיכתה החזקה של אמריקה בישראל ומגנה את האנטישמיות. ההצבעה העמידה במקום מספר חברי קונגרס דמוקרטים אנטישמיים

412 בעד ו-9 נגד: תמיכה איתנה של ארה"ב בישראל
נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: Chris Kleponis

בית הנבחרים של ארה"ב הצביע ברוב מכריע בעד החלטה המאשרת את תמיכתה החזקה של אמריקה בישראל ומגנה את האנטישמיות, מהלך שהעמיד את חברי הקונגרס הדמוקרטים האנטישמיים במקום, לאחר שחברת קונגרס פרוגרסיבית כינתה את ישראל "מדינה גזענית".

ההצבעה הסתיימה בתוצאה 412 בעד ו-9 נגד. ההצבעה נערכה מספר שעות לאחר שהנשיא הרצוג, נפגש עם הנשיא ביידן. הרצוג ינאם היום בפני הקונגרס לציון שנת ה-75 לעצמאותה של ישראל. ביידן גם הודיע ​​השבוע כי ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו בהמשך השנה, ויפעל להרגעת המתיחות לאחר שהבית הלבן מתח ביקורת על הרפורמה המשפטית והרחבת ההתנחלויות ביהודה ושומרון.

ההחלטה אומרת שישראל "איננה מדינת גזענית או מדינת אפרטהייד, הקונגרס דוחה כל צורות של אנטישמיות ושנאת זרים, וארה"ב תמיד תהיה שותפה ותומכת איתנה של ישראל".

ההצבעה הגיע אחרי שפרמילה ג'יאפאל הדמוקרטית, חברת בית הנבחרים אנטי ישראלית, כינתה את ישראל "מדינה גזענית" בשבת האחרונה. לדבריה, "אני לא מאמינה ברעיון שישראל כאומה היא גזענית, אך אני כן חושבת שהממשלה בראשות נתניהו מובילה מדיניות מפלה וגזענית". לאחר שדבריה עוררו סערה היא התנצלה. וזאת בשל ביקורת שמתחו עליה בכירים במפלגה הדמוקרטית.

האנטישמית פרסמה הודעה שבה אמרה שהיא מתכוונת לומר שממשלת ישראל נוקטת מדיניות גזענית כלפי פלסטינים אך אינה מדינה גזענית. היא גם אמרה כי היא "מתנצלת בפני אלה שפגעתי בהם במילותיי".

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר אמרה: "אנחנו חושבים שחשוב שחברת הקונגרס אכן התנצלה על דבריה, ואנחנו שמחים לראות זאת".

 

אנטישמיות בארה"ב דמוקרטים פלסטינים גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד