כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דואגת לטווח הארוך

הפרופ' שתומכת בשביתה: "הרפואה תתרסק ותהיה נוראית"

מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בביה"ח שיבא, פרופ' גילי רגב שתומכת בהשבתת מערכת הבריאות, הסבירה: "אני לא מפרה את שבועת הרופא כי אני דואגת לטווח הארוך" והוסיפה, "אני חושבת שאם לא נשבות ואם לא נעצור את זה, הפגיעה תהיה כל כך יותר קשה"

הפרופ' שתומכת בשביתה: "הרפואה תתרסק ותהיה נוראית"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ההסתדרות הרפואית תשבית היום (רביעי) את מערכת הבריאות למשך שעתיים שלמות, זאת כמחאה על ההתקדמות בחקיקת צמצום עילת הסבירות. פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בבית החולים שיבא, התומכת בשביתה, הגיבה לדברים בראיון לרדיו 103FM.

"מאוד קשה לי, אבל אני לא מפרה את שבועת הרופא כי אני דואגת לטווח הארוך", פתחה. "אני חושבת שאם לא נשבות ואם לא נעצור את זה, הפגיעה תהיה כל כך יותר קשה. שביתה של שעתיים וחצי, אין ספק שיש פגיעה, גם פגיעה מינימלית היא פגיעה וכל פגיעה כזו קשה לנו, נורא קשה להחליט ששובתים. לא יצאנו לשביתות, אני לא יודעת כמה שנים. עכשיו אנו כל כך מודאגים וחוששים ממה שהולך לקרות, אנו שובתים למען המטופלים שלנו. חלק מהמטופלים מבינים זאת, חלק אולי לא".

בהמשך, הוסיפה: "אם לא נתחיל לדבר בינינו, ברור שלא נגיע לשום מקום. גם אם הממשלה תיפול העם יישאר, ואנחנו חייבים לדבר אחד עם השני. בכל יום שיבוש שהיה עד היום, היה לי חשוב לקחת יום חופש ולצאת לרחובות. זה בדמי שנציל את הדמוקרטיה ואת המדינה. מה שחשוב לנו הם המטופלים שלנו, אבל יכול להיות שייפגעו אנשים. כשעושים שביתה זה חלק מהעניין. עילת הסבירות היא הצעד הראשון, מיד אחרי מתחילים עם כל המינויים, זה הכל דברים שמתגלגלים. אני לא רוצה מינויים פוליטיים, זה מה שהם רוצים. הם כבר עושים את זה. מה קורה כרגע עם התקשורת? מה קרה במשרד התחבורה? בוא נסתכל על המשטרה. כולה ניצבים שהתפטרו. הפיטורים של אשד היו פיטורים שיש במדינה דמוקרטית? זה לא נראה כך".

"הרפואה תהיה נוראית אם ניתן לדבר הזה להתגלגל"

"הרפואה תתרסק", התריעה פרופ' רגב במידה ועילת סבירות אכן תעבור בקריאה שנייה ושלישית. "אם אנחנו נכנסים לזה שעילת הסבירות תעבור והממשלה אומרת את זה בריש גלי - הם הולכים להעביר את כל חוקי הדיקטטורה, ובמקומות כמו פולין והונגריה אין רפואה טובה. אני יודעת מסטודנטים שלי שהם מחפשים לאן הם יהגרו. הרפואה תהיה נוראית אם ניתן לדבר הזה להתגלגל. אנחנו רואים את ביטול עילת הסבירות כצעד הראשון והמשמעותי ביותר שיהיה מאוד קשה לחזור ממנו. השלב הבא יהיה דחיית הבחירות. אתם באמת חושבים שיהיו עוד בחירות? אנחנו רואים מה קרה במדינות האחרות, לשם זה יגיע. לא בטוחה שיהיה ביטול בחירות, אבל יהיו בחירות כמו בטורקיה".

שביתת הרופאים שביתת רופאים הרפורמה המשפטית מערכת הבריאות רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד