י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החל מ-2024

יישמו גם בארץ? עיריית פריז תכריז על חניה יקרה יותר לרכב שטח

במסגרת התוכנית שתיכנס לתוקף בשנת 2024 יקבעו אמות מידה חדשות למחיר החניה בביר צרפת, כאשר מה שיכתיב את המחיר יהיו משקל הרכב ומימדיו

יישמו גם בארץ? עיריית פריז תכריז על חניה יקרה יותר לרכב שטח
בפריז רוצים לדחוק החוצה את רכבי השטח צילום: DS

עיריית פריז תדרוש מבעלי רכבים כבדים לשלם יותר עבור חניה, כך מדווחים אמצעי תקשורת בצרפת. עיריית פריז עדיין אינה מפרטת כמה בעלי הרכבים הכבדים ישלמו, אבל במסגרת התוכנית שתיכנס לתוקף בשנת 2024 יקבעו אמות מידה חדשות למחיר החניה בבירת צרפת, כאשר מה שיכתיב את המחיר יהיו משקל הרכב ומימדיו.

במצב כזה, ברור מי יהיו הנפגעים העיקריים: בעלי רכבי שטח ובעלי רכבי הכביש שטח, או ג'יפונים בלשון העם. ההצעה אינה מפרטת האם דמי החניה היקרים יושתו גם על רכב חשמלי שכמובן מזהם פחות.

לפי נתונים אשר התפרסמו בעיתונות הצרפתית, בארבע השנים האחרונות עלה מספר רכבי הכביש שטח בלא פחות משישים אחוזים, כלומר רכבים גדולים יותר וכבדים יותר שתופסים יותר מקומות חניה הפכו בפריז למחזה נפוץ. לפי אותם הפרסומים, ההצעה כבר אושרה והמשמעות היא שבינואר 2024 היא תיכנס לתוקף.

לדברי דייויד בילארד, סגן ראש עיריית פריז האחראי על מדיניות התחבורה: "אין בעיר דרכי עפר, גם לא דרכים הרריות. רכבי שטח הם חסרי שימוש בפריז. ומעבר לכך הם מסוכנים, מגושמים ומשתמשים ביותר מדי משאבים". מה דעתכם, האם גם בישראל צריך כאלה חוקים? כיתבו לנו בתגובות.

 

רכב שטח צרפת פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד