כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בדיון בוועדת הבריאות: "חובה להיערך למתן חיסוני שפעת מוגברים למבוגרים"

בדיון השתתפו נציגי משרד הבריאות, קופות החולים, מנכ"לית האגודה לזכויות החולה ומנכ"ל איגוד קדם לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל • לסיכומו של הדיון דרשה הוועדה ממשרד הבריאות לגבש החלטות תוך 10 ימים על מנת להיערך כראוי לקראת חיסון המבוגרים בחורף

 בדיון בוועדת הבריאות: "חובה להיערך למתן חיסוני שפעת מוגברים למבוגרים"
נחי כץ בדיון צילום: אתר הכנסת

דיון מיוחד קיימה ועדת הבריאות של הכנסת בטיפול ובחיסונים של בני הגיל השלישי והתאמת החיסונים המוגברים לשפעת למבוגרים.

בדיון השתתפו נציגי מחלקת בריאות הציבור במשרד הבריאות, אנשי אגף תקציבים במשרד הבריאות, נציגי קופות החולים, מנכ"ל קדם נחי כץ וגב' נעמה ווינר מנכ"לית האגודה לזכויות החולה.

על פי הנתונים שהציג ארגון קדם – האיגוד לקידום קהילות דיור למבוגרים בישראל, נכון להיום חיים בישראל כמיליון איש בני הגיל השלישי המהווים כ- 12% מכלל אוכלוסיית ישראל. מספר זה צפוי להכפיל את עצמו עד שנת 2040 , בהם אוכלוסייה זו תגיע לכדי 14% מכלל האוכלוסייה.

בעקבות זאת הסביר מנכ"ל קדם נחי כץ לחברי הוועדה כי על המדינה מוטלת כבר היום האחריות והחובה להיערך בהקדם לאתגר עצום זה באמצעות יצירה והעצמה של תשתיות לאומיות והגשת שירותים רפואיים מותאמים אשר יבטיחו את תפקודה הבריא והעצמאי של אוכלוסייה זו, שאם לא כן, אוכלוסייה זו תיפול נטל על המדינה ותשאב את תקציב הבריאות של ישראל.

חברת הכנסת קטי שטרית שניהלה את הדיון כמ"מ יו"ר הוועדה הרב בוסו, דיברה על החשיבות להתאים את מדינת ישראל לקיים במדינות המתקדמות בעולם כמו בארה"ב וגרמניה, אנגליה, קנדה ועוד שזה לתת חיסוני שפעת מוגבר לגיל המותאמים לבני 65+

מנכ"ל קדם נחי כץ הציג מחקרים מהעולם המוכיחים כי החיסון המוגבר מגן על המבוגרים כ 24% יותר מהחיסון שפעת הרגיל וכך קבעה גם הועדה המייעצת לחיסונים במשרד הבריאות עוד בחודש פברואר האחרון כי יש לתת את החיסון לבני 65+. "המדינה חייבת להיערך לזה" אמר "בשנה שעברה מעל 600,000 ניגשו לקבל את החיסון לשפעת ורק 30 אלף מבוגרים קיבלו את החיסון המוגבר שמתאים להם".

כץ הוסיף ואמר כי הוא מציע להשקיע את התקציב שיש במשרד הבריאות למטרת מניעת תחלואה בפרויקט. "אנחנו מוכנים לשתף פעולה עם משרד הבריאות כדי לקדם זאת" אמר.

מנכ"לית האגודה לזכויות החולה נעמה וינר אמרה "המערכת במצוקה גדולה במיוחד בחודשי החורף. המטרה היא לחזק את המערכת כדי שיהיו יותר מיטות זמינות בבית חולים, וזאת במקום שהן יהיו מלאות באלפי זקנים חולי שפעת". אמרה.

פרופ' גליה רהב יו"ר האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות הציגה לראשונה מחקר חדש שנעשה בחו"ל על 12,000 נבדקים מבוגרים והראה שהחיסון חוסך 65% מאשפוזים בגלל שפעת, עם השלכות ברורות לחיסכון למדינה בתקציבי אשפוז, סיבוכים של זיהומים בבתי חולים. "החיסון יעיל בצורה ברורה למבוגרים. זה מונע תחלואה קשה".

נציגי קופות החולים טענו בפני חברי הוועדה כי ישנם חסמים שונים במתן חיסוני השפעת, והציעו לקיים שיתוף פעולה בין איגוד קדם למשרד הבריאות במסגרתו יוקם חמ"ל משותף שיוודא שהחיסונים ניתנים למבוגרים בזמן.

בסיכומו של הדיון דרשה הוועדה ממשרד הבריאות לקבל את ההחלטות כבר בימים הקרובים בכל הנוגע למתן החיסונים המוגברים.

 

ועדת הבריאות חיסונים שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד