י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זה שפיכות דמים

עמוד ההוראה על תופעת ביטולי שידוכים: "מכת מדינה"

עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין התייחס בשיעורו השבוע לתופעה אותה הגדיר כ'מכת מדינה', שחתנים מבטלים את השידוך בין האירוסין לחתונה ובכך שופכים את דמה של הכלה, והביא על כך דברים מחמיו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל - צפו בוידאו

עמוד ההוראה על תופעת ביטולי שידוכים: "מכת מדינה"
הגאון רבי יצחק זילברשטיין צילום: שוקי לרר

עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין פתח את שיעורו המתקיים מידי יום שני בהיכל בית הכנסת המרכזי ברמת אלחנן, והתייחס לנושא אותו הגדיר כ'מכת מדינה', על אותם חתנים המבטלים את השידוך בין האירוסין לחתונה, והרחיב בחומרת הדבר.

להלן תמליל דברי עמוד ההוראה בשיעורו: "ישנה איזה מכת מדינה, אין לי שם אחר לקרוא למכה הזו, יש חתנים שברוך השם מצאו כלה נאה וחסודה ובכל זאת הוא מתחיל לחשוב אולי היא לא בדיוק שלי, אולי ואולי... ראיתי שם אצלה דבר קצת מוזר, ומתחילים הרהורים בליבו, מה הוא רוצה? אולי כדאי לעזוב את השידוך... זו היא מכה קשה. אז כבר קרו לי כמה מקרים כאלה, שבאו אנשים ואמרו לי נדמה לנו שזה לא השידוך שלי, מה הוא רוצה? לא פחות ולא יותר לבטל את השידוך. הבאתי אותם לפני הרב אלישיב, והרב אלישיב אמר להם שני דברים, דברים חמורים.

"הוא אמר להם: דעו לכם, לעזוב שידוך זה שפיכות דמים. לקחת כלה שכבר הכינה את עצמה לחתונה והנה או טו טו החתונה כבר מגיעה, ופתאום לבעל יש פתאום איזה... אולי ואולי, אמר הרב אלישיב לאותו חתן, דע לך אתה עושה שפיכות דמים, הקב"ה לא יסלח לך. אז החתן אמר היא מוחלת לי, והרב אלישיב אמר לו מה אתה מקשקש לי בראש, מה מוחלת, איפה מוחלת, שפכת לה את הדם.

"אבל הבחור בא ואומר לרב אלישיב, רבי תגיד לי איך אני יתחתן איתה, אני רואה אצל החבר שלי שם יש כל כך הרמוניה, משם מתחילה הצרה... ואצלי יש הרהורים, אתה חושב רבי שאני יצליח, כך שאל הבחור את הרב אלישיב.

"רוצים לדעת מה שהוא השיב לו? השיב לו כך: תשמע, אם אתה תחשוב שאין לי כלה אחרת בעולם שמתאימה לי, אין, אף אחת לא מתאימה לי, היחידה שמתאימה לי מכל העולם זאת האישה הזאת, אם ככה תחשוב אתה תהיה מאושר עם כל מה שיש לה, למה, כי חשבת נכון. אם הקב"ה גלגל שאתה תשתדך איתה – תחשוב שרק זו מתאימה לך מכל העולם כולו, עם כל מי שתתחתן אתה לא תצליח".

המשך תמליל דברי עמוד ההוראה (שאינם נמצאים בסרטון, עקב תקלה בהסרטה): "אם השתדכת איתה, ועשית תנאים, סימן שזו היא המתאימה לך, ותחשוב אם לא זו – אני נשאר רווק כל ימי חיי...

"הלכתי עם בחור כזה למורי חמי, ומו"ח אמר לו כדברים האלה, אם לא זו - אתה תשאר רווק כל ימי חייך, הבחור הזה היה לו אמונת חכמים והפנים את זה, וראיתי אחר כך שהיה להם חיי אושר ממש, הוא שמע לרב אלישיב שאמר לו שרק זו מתאימה לך מכל העולם, ואם לא זו תשאר רווק, והמחשבה הזו עם אמונת חכמים שהיה בו, הם הפכו להיות זוג לתפארת, ראיתי את הכוח של הרב אלישיב, הרב אלישיב עובד את השם בכל כוחו, עצות שהוא נותן הם עצות טובות, וראיתי כמה הדבר הזה הצליח".

הרב יצחק זילברשטיין שידוך שידוכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד