כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יפרוש מהמירוץ?

שוב מסתבך: כתב אישום שלישי נגד טראמפ

כתב אישום שלישי נגד הנשיא לשעבר טראמפ יוגש בקרוב. צפוי להיות מואשם בנסיון להטות את תוצאות הבחירות. הנשיא לשעבר שב והצהיר כי למרות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום שלישי, הוא אינו מתכוון לפרוש מהמרוץ לנשיאות

שוב מסתבך: כתב אישום שלישי נגד טראמפ
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הודיע אתמול, כי בנוסף לשני כתבי האישום התלויים ועומדים כנגדו, הוא צפוי להתמודד בקרוב עם כתב אישום שלישי, שיעסוק בסוגיית חוסר הנכונות שלו לקבל את תוצאות הבחירות, והנסיון שלו להטות אותן לכאורה, בין היתר באמצעות לחץ שהפעיל על גורמים במדינות שונות, להכריז על ספירה מחדש של הקולות, או לפסול חלק מהקלפיות שבהן היתה התוצאה לרעתו.

במסגרת כתבי האישום האחרים שהוגשו כנגדו, מואשם טראמפ על ידי התביעה של ניו יורק בהעלמת מס, ועל ידי התביעה הפדראלית הוא מואשם ב-37 סעיפים של הפרת החוק, בגין החזקת מסמכים מסווגים שלא כדין לאחר סיום כהונתו, התחמקות מהדרישה להחזיר אותם לארכיון הלאומי, נסיון להסתיר אותם לפני חיפוש של הבולשת הפדראלית, והפרחת תאוריות קונספירציה שנועדו לנער ממנו כל אשמה.

הנשיא לשעבר שב והצהיר כי למרות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום שלישי, הוא אינו מתכוון לפרוש מהמרוץ לנשיאות. "אני לעולם לא אפרוש. גם אם בית המשפט יחליט להרשיע אותי, אני בכל זאת אתמודד על הנשיאות", אמר.

טראמפ טוען באופן עקבי כי מדובר ב'ציד מכשפות פוליטי'. הוא מאשים את "הממשל המושחת של ביידן", בכך שהוא משתמש במשרד המשפטים של ארה"ב כדי לנטרל את היריב הפוליטי הכי חזק שלו. "הם חושבים שאולי זה מה שיגרום לי לפרוש, אבל זאת טעות", אמר טראמפ. "אם אני הייתי מסוג האנשים שפורשים, הייתי פורש מהמרוץ עוד לפני הבחירות לנשיאות ב-2016, אבל לא פרשתי, התמודדתי וניצחתי למרות הפייק ניוז שהפיצו עלי בלי סוף".

דונלד טראמפ ארה''ב כתבי אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד