כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"היועמ"שית מסוכנת לישראל"

דודי אמסלם נגד אהוד ברק: "יושב במגדלים וסוחר בנשק". צפו

חבר הכנסת דודי אמסלם תקף במליאת הכנסת את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מתומכיה הבולטים של המחאה נגד הרפורמה המשפטית, ואמר בין היתר כי הוא "לא יודע לעשות שום דבר חוץ מלסחור בנשק" | אמסלם גם תקף את גלי בהרב מיארה וקרא שוב להדיח אותה: "מהווה סכנה ממשית ליציבותה של מדינת ישראל"

דודי אמסלם נגד אהוד ברק: "יושב במגדלים וסוחר בנשק". צפו
דודי אמסלם//אהוד ברק צילום: Yossi Aloni, Yonatan Sindel/Flash90

השר דודי אמסלם תקף במליאת הכנסת את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מגדולי התומכים במחאה נגד הרפורמה המשפטית. אמסלם בשפתו הייחודית צייר את אהוד ברק כנהנתן "פריבילג" שיכול להפוך את המדינה אך יזכה לחסינות בכל מצב.

"אהוד ברק יושב במגדלים בת"א, כל בוקר מוציא את הסיגר, משחק ברולקס, שותה אספרסו קצר עם עוגיות מקרון ועובר כל רגע על החוק, אבל אף אחד לא יעצור אותו, למה? בגלל שהוא לא דוד אמסלם", אמר אמסלם.

דבריו של אמסלם נגד ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, ברקע רצונו של השר מהליכוד להפסיק לאלתר את שיתוף הפעולה בין גורמים רשמיים בישראל לקרן וקסנר, שלדבריו נתנה לברק כמה מיליוני דולרים בתמורה ל"עבודות מחקר". "אהוד ברק לא יודע לעשות שום דבר חוץ מלסחור בנשק", אמר אמסלם.

אמסלם תקף גם את היועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה על רקע המחאות: "הממשלה לא שולטת. אתמול סגרו את הרכבת, סגרו את נתב"ג. הכול בסדר. יש הלכה למעשה היום מרד בצה"ל - והיא? עושה פן ורול ולא רואה כלום. לא רואה, לא שומעת", האשים אמסלם.

השר מהליכוד התייחס לישיבת הממשלה בנוגע להנחיות בנושא ההפגנות בה נטלה חלק היועמ"שית. "היא ביזתה את הממשלה כשהיא הגיעה לישיבת הממשלה. עד שלא נזיז אותה משם, צריך להזיז אותה אתמול. היא נזק ביטחוני. היא מהווה סכנה ממשית ליציבותה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. נזיז אותה ותראה שכל מי שעובר על החוק - ייענש על פי חוק. עבריין? פועלים נגדו", אמר אמסלם.

שר המשפטים לשעבר גדעון סער כינה את דברי אמסלם "נאום הסתה מבחיל", כלשונו. "(אמסלם) חושף בגלוי את התוכנית להדחת היועצת המשפטית לממשלה", אמר. "המאבק הוא נגד שלטון שלא מוכן לשום מגבלה על כוחו וחותר להיות מעל לחוק. הסכנה למדינה היא הממשלה הקיצונית בתולדות ישראל, לא היועצת המשפטית שלה".

לפני כשבועיים התייחס אמסלם למחאה נגד הרפורמה ואמר: "במדינת ישראל כבר 6 חודשים יש הפרות סדר המוניות, אין דבר כזה בעולם. יש פה כאוס. מפקד משטרת תל אביב מחליט לא לטפל בזה. אין מודיעין, אין מעצרים בלילות, אין חקירות של אהרן ברק ואהוד ברק. כואב לכם? תפגינו. כמו שהפגינו עד היום במדינת ישראל. אבל למה הפרות סדר? זו הפקרות".

אמסלם הוסיף כי יש לעצור בדחיפות את ראשי המחאה. "אהוד ברק להערכתי, מזמן כבר היה צריך להיות בחדרי החקירות. אין אדם במדינה שלא חושב ככה, כולל הוא עצמו. אבל הוא יודע שאף אחד לא יעשה לו את זה בגלל שהוא מעל החוק".

בתחילת החודש התייחס ברק לבדיקה שעורכת המשטרה בעניינו בעקבות קריאות שלו למרי אזרחי ואמר בראיון לחדשות 13, "מדובר בניסיון הפחדה פוליטי ששייך למשטרים אפלים במדינות עולם שלישי". 

ברק הוסיף והבהיר כי הוא "מוכן להיעצר כדי לשמור על הדמוקרטיה. אני לא מפחד משום דבר ומאף אחד".

אהוד ברק דודי אמסלם הרפורמה המשפטית מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד