כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
גלנט איים

הדיון על חוק הגיוס: זה מה שסוכם בישיבה עם רה"מ

בכנסת התכנסו ראשי המפלגות החרדיות לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על חוק הגיוס. בתום הדיון נקבע כי יוקם צוות מצומצם שיגיש מסקנות. הדד ליין שניתן לחוק הגיוס הוא תחילת אוקטובר

הדיון על חוק הגיוס: זה מה שסוכם בישיבה עם רה"מ
ראש הממשלה נתניהו והשר גולדקנופף צילום: לע"מ

בכנסת התכנסו ראשי המפלגות החרדיות לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על חוק הגיוס. שר הביטחון יואב גלנט וסגן ראש הממשלה השר יריב לוין השתתפו אף הם בפגישה.

בתום הדיון נקבע כי יוקם צוות מצומצם בראשות מזכיר הממשלה יוסי פוקס, בו יהיו חברים השר פרוש, סגן השר מקלב, השר לשעבר אריאל אטיאס, עוזרו של סמוטריץ, עומר רחמים. הצוות יגיש סיכום תוך עשרה ימים.

בנוסף נקבע כי הדד ליין שניתן לחוק הגיוס הוא תחילת אוקטובר. במהלך הדיון לחצו ראשי המפלגות החרדיות שהחוק הראשון שיעלה במושב הבא יהיה חוק הגיוס. שר גלנט מתנה את הדבר בהבאת חוק הוקרת השירות שיעניק מיליארדים לחיילים משרתי החובה.

שר הביטחון אמר בדיון: "כדי להעביר את חוק הגיוס צריך להקצות מיליארדי שקלים נוספים כל שנה לטובת החיילים בשירות חובה. זה לא משהו למראית עין. לאור התנגדות של האוצר לתגמל כראוי את חיילים אני לא מאמין שיש סיכוי להביא את החוק לכנסת בקרוב. אני לא אגיש את החוק הזה אם האוצר לא יסכים לתגמול משמעותי להוקרת המשרתים".

גפני ודרעי זעמו שהעסק תקוע בגלל חוסר הסכמות בין האוצר לבין הביטחון, ולא מתקדמים בגלל זה.

חוק הגיוס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד