כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
טוב מאוחר מלעולם לא

יותר מ-2,000 סייענים אפגנים שעבדו עם הבריטים ייכנסו לבריטניה

בבריטניה מדווחים כי יותר מ-2,000 מתורגמנים אפגנים ואחרים שעבדו כתף אל כתף עם כוחות בריטים באפגניסטן, זכו סוף סוף באשרות כניסה לאחר שמשרד הפנים הבריטי הורה על הכנסתם מיידית לבריטניה

יותר מ-2,000 סייענים אפגנים שעבדו עם הבריטים ייכנסו לבריטניה
אילוסטרציה צילום: דוברות הבית הלבן

אפגנים שסיכנו את חייהם למען בריטניה זכו סוף סוף בוויזות לבריטניה, כך דיווח ה'דיילי מייל'. יותר מ-2,000 מתורגמנים נאמנים ואחרים שעבדו כתף אל כתף עם כוחות בריטניה נמצאים במצוקה במשך יותר משנה, תקועים בבתי מלון בפקיסטן ובמקומות אחרים.

אבל השבוע הורה משרד הפנים להחתים מיידית ויזות לקבוצה הכוללת 700 ילדים. עם זאת, הסבל של חלקם לא יסתיים מיד, משום שמשרד הפנים לא הצליח לומר באיזו מהירות הקבוצה תובא לבריטניה בפועל. 2,000 האפגנים, שעמדו בפני נקמה מהטליבאן, קיבלו כולם מקלט בבריטניה כהכרת תודה על שירותם.

כזכור חלפו כמעט שנתיים מאז השתלטות הבזק של משטר הטליבאן האכזרי על קאבול. כל מי שעבד עבור הבריטים הפך למטרה ורבים נרצחו או נפגעו. למתורגמנים המיומנים שעבודתם המסוכנת הצילה חיי בריטים רבים הוצע מקלט בבריטניה עם משפחותיהם.

ל-2,000 מהם שנמלטו מאפגניסטן למדינות סמוכות, כולל פקיסטן ואיראן, נאמר שהם יקבלו אשרות לטוס לבריטניה.

אבל במקום זאת הם תקועים כבר חודשים, מחכים שמשרד הפנים יוציא את הניירת. אך שבו נאמר להם שהם יכולים להגיע לבריטניה ויכולים לקבל ויזה רק אם הם יכולים לארגן דיור, דבר שאינו חוקי ללא ויזה, חוק לא הגיוני בעליל.

אך הסוף נראה באופק משום שמשרד הפנים ריכך את עמדתו, שרת הפנים סואלה ברוורמן הורתה לגורמים רשמיים "לעבד מיידית" אשרות עבור הקבוצה.

ממשרד הפנים הבריטי נמסר: "בריטניה התחייבה לעזור לאנשים בסיכון באפגניסטן, ועד כה, הבאנו כ-24,600 אנשים למקום מבטחים. אנחנו ממשיכים לכבד את ההתחייבויות שלנו להביא אפגנים זכאים לכניסה לבריטניה".

אפגניסטן בריטניה פקיסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד