כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מעצר בתוך ה'שבעה'

עדכון: שוחרר הבחור היתום מאב ואם שנעצר בשדה התעופה

הבחור דוד אלמליח הגיע לארץ כדי לשבת שבעה יחד עם אחיו, על אביו הגאון רבי יעקב אלמליח זצ"ל, אבל בשדה התעופה הוא נעצר • זאת, משום שלא הספיק להסדיר את מעמדו כבן ישיבה בתוך הטרדות הרבות של הטיפול בהוריו • לאחר פטירת האב והאם, הם נותרו ארבעה אחים תלמידי ישיבות שאינם נשואים

עדכון: שוחרר הבחור היתום מאב ואם שנעצר בשדה התעופה
שבעה בבית משפחת אלמליח צילום: באדיבות המצלם

מעצר בתוך ה'שבעה'. הבחור החשוב דוד אלמליח שיחי', נעצר בימים האחרונים בנתב"ג, בחשד לעריקות מצה"ל, לאחר שלא הספיק להסדיר את מעמדו כבן ישיבה.

לתרומה לחץ כאן>>

אמו של דוד, הגב' נילי ע"ה, חלתה לפני כשלוש שנים, ונפטרה לפני כשנתיים רח"ל. בעודה נאבקת עם המחלה, לקה בעלה רבי יעקב זצ"ל באירוע מוחי שהפך אותו למוגבל. דוד שיחי', בן 24 הלומד בארה"ב, הקדיש את ביקוריו בארץ כדי לסעוד את אמו ולאחר מכן את אביו, ובביקור האחרון לא הספיק לסדר את מעמדו כבן ישיבה בגלל ההתמודדות הלא פשוטה של המשפחה.

כשנפטר האב, רבי יעקב זצ"ל, מיהר דוד לשוב לארץ. את ההלוויה הוא לא הספיק, אבל לפחות קיווה לשבת עם אחיו ואחיותיו בימי ה'שבעה', אלא שאז הוא נעצר בנתב"ג בחשד לעריקות.

בעקבות לחץ ציבורי שהופעל, ובהתערבות חברי כנסת הוא שוחרר ממעצר בהתחשבות במצב הקשה בו הוא נמצא.

דוד הוא אחד מארבעת הבחורים, תלמידי הישיבה שנותרו בבית, בלי אב ואם. חמישה אחים ואחיות כבר נישאו בסייעתא דשמיא, מתוכם שניים שהתחתנו במהלך התקופה שבה היו האב והאם חולים ל"ע, ולמרבה הצער גם הם התחתנו בעירום ובחוסר כל.

המשפחה מתגוררת בדירה קטנה בשכונת קטמון בירושלים, והאב רבי יעקב היה מחשובי האברכים בישיבת מיר. האם היתה עובדת במשרה חלקית כדי להביא מעט פרנסה הביתה, והמשפחה תמיד התספקה במועט והיתה שמחה בחלקה.

"המצב שם לא פשוט", אומר קרוב משפחה שמנסה קצת לעזור, "יש שם ארבעה בחורי ישיבה שצריכים להתחתן, ואין להם יכולת לקנות אפילו חליפה כדי לבוא לפגישת שידוכין בצורה מכובדת. הם חיים בפשטות מאוד גדולה, ובמצב כזה הם לא יוכלו להתחתן חלילה. חייבים לעזור להם, לתת להם את הגב שהם זקוקים, לתת להם כתף, כדי שיוכלו בעזרת ה' להתחתן ולהקים בתים משלהם.

"העול הזה מוטל על כולנו, על כל עם ישראל. שלא יהיה מצב של צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם חלילה וחס, חייבים להירתם לעזרתם, ולתת להם את כדי קיומם בכבוד עד שיתחתנו בעזרת ה'".


שכן של המשפחה מוסיף: "חייבים לקום ולעשות מעשה, למען ארבעת היתומים העגולים. אי אפשר להשאיר אותם ככה לבד ביתמות ובכאב, זה התפקיד שלנו, של כל עם ישראל לבוא לעזרתם, לתת להם תמיכה וסיוע, אני ממש מבקש מכל מי שיכול להתאמץ מעבר לכוחות כדי לתרום להם סכום מכובד ככל הניתן. זה מקרה חריג מאוד שבאמת מצדיק מאמץ הרבה יותר חזק מהמקרים הרגילים".

לתרומה לחץ כאן>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד