כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע מחאת הטייסים

הקצין מחיל האוויר הצהיר שיתייצב ללחימה; הקהל הגיב באופן לא צפוי

ביום עיון שנערך בפיקוד צפון ועסק בהכנה למערכה עתידית קצין מחיל האוויר הצהיר כי אין לחשוש מאי התייצבות וכי בכל פעם שיידרש סיוע אווירי - הם יקבלו | הקהל, בתגובה, צחק

הקצין מחיל האוויר הצהיר שיתייצב ללחימה; הקהל הגיב באופן לא צפוי
נתניהו וגלנט בפיקוד צפון צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

קצין בחיל האוויר, בדרגת סגן אלוף, אמר היום (רביעי) בכנס שיעד למפקדים ממגוון יחידות בצה"ל, כי "בכל פעם שתבקשו סיוע מחיל האוויר - הוא יהיה שם כדי לעזור לכם" כך דווח ב'וואלה'.

בתגובה לדבריו של הקצין מחיל האוויר, הקהל, שהיה מורכב מקציני יבשה במילואים, הגיב בצחוק. כך סיפר גורם צבאי, שנכח ביום העיון. "זה הפך לבדיחה", הוא הוסיף, "הקצין התעלם מהצחוק באלגנטיות והתעסק בהמשך ההרצאה, אבל הדי צחוק נשארו באולם.

לדבריו של אותו של קצין ההרגשה הרווחת היא שהטייסים לא בטוח שיתייצבו ברגע האמת במטרה לתת את החיפוי האווירי כי הם החליטו שהם בוחרים מה המשיחות שלהם.

לדברי גורם צבאי שנכח ביום העיון, שהתקיים בבסיס אליקים בצפון, במהלך היום, עלו לדבר בזה אחר זה כמה מפקדים מפיקוד הצפון, חיל התותחנים וחיל האוויר. ואילו דווקא כשעלה הקצין מחיל האוויר, הורגש מעין רחש בקהל, בעיקר סביב מחאת טייסי המילואים שצוברת תאוצה בימים האחרונים.

קצין במילואים אמר ל'וואלה' כי לדעתו על צה"ל להתמודד עם הביקורת על קציני חיל האוויר במילואים ולא לנסות להסתיר אותה שאם לא כן זה יתפוצץ לכולנו בפרצוף".

בנוסף, הקצין סיפר כי מספר הקצינים שכן הופיעו לכנס היה מעבר למצופה וכי הכנס "מוגדר כהצלחה".

גורם צבאי נוסף התייחס לאירוע ואמר כי הסיפור של הקצין שנאן והקהל שגיחך מולו הוא "בבדיחה לא מוצלחת, לא יותר מזה. אל תתנו לזה להשפיע על חשיבות היום הזה. עובדה שביקשו להגיע אליו יותר מילואימניקים ממה שהתכוונו בפיקוד הצפון מלכתחילה".

 

חיל האויר פיקוד צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד