כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יישלח לנבצרות?

נקבע מועד לדיון שיקבע את המשך כהונת ראה"מ

הדיון על המשך כהונתו של ראש הממשלה נתניהו למרות הפרת הסכם ניגוד העניינים עליו הוא חתום נקבע ל-12 בספטמבר | נתניהו נשא נאום בו הוא הודיע שבכוונתו "להיכנס לאירוע" החקיקה

נקבע מועד לדיון שיקבע את המשך כהונת ראה"מ
נתניהו במשרד ראש הממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

נקבע תאריך לדיון בעתירה המבקשת לפסול את נתניהו מלכהן כראש ממשלה בשל ניגוד עניינים, והיא נקבעה ל-12 בספטמבר. בנוסף, נקבע כי על היועמ"שית להשיב עד ה 20 באוגוסט. מועד הדיון הינו כחודש לפני סיום כהונת חיות ויתקיים בהרכב בראשותה עם השופטים פוגלמן ועמית.

כזכור, לפני כחודש, הגישו 39 חברי קבוצה בשם "מבצר הדמוקרטיה", ובראשם עומד הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, עתירה לבג"ץ, בה מובאת הדרישה להורות כי נתניהו לא יכול להמשיך ולכהן בתפקיד ראש ממשלה.

העתירה, שהוגשה על ידי גוף בשם "מבצר הדמוקרטיה" בנושא הפרת הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה, מתבססת על קביעת היועצת המשפטית לממשלה, שהודיעה לבג"ץ כי ראש הממשלה נתניהו הפר את האיסורים וההגבלות שמוטלים עליו בשל מצב ניגוד העניינים בו הוא שרוי. בעתירה עצמה מצוינת העובדה שנתניהו הצהיר במפורש ובפומבי, במסגרת הודעתו לבג"ץ, כי בכוונתו להמשיך ולפעול תוך הפרת האיסורים שחלים לגביו.

לפני כארבעה חודשים נשא נתניהו נאום בו אמר כי הוא "נכנס לאירוע". נתניהו הודיע שבכוונתו להיכנס לסוגיה בנוגע להשגת פשרה במהפכה המשפטית. "עד כאן. אני נכנס לאירוע. אני שם בצד כל שיקול אחר ולמען העם שלנו והמדינה שלנו אעשה כל מה שביכולתי כדי להגיע לפתרון", אמר אז נתניהו.

עו"ד דפנה הולץ לכנר, העותרת, אמרה כי "מהחלטת בית המשפט ניכר כי אמירתה של היועמ"שית כי סוגיית ניגוד העניינים של ראש הממשלה מטופלת כנדרש אינה מספקת, וכי קיים ספק עובדתי בעניין. אנו שבעי רצון מהחלטה זו ובטוחים כי לאור ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו מצוי נתניהו, כנאשם בעבירות חמורות, בית המשפט ידון בנושא כשירותו בכובד ראש."

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיב: "במדינה דמוקרטית מי שמכריע מי יהיה ראש הממשלה הוא הציבור. התערבות בג״ץ, בחוסר סמכות, היא ניסיון מסוכן לרמוס את בחירתם הדמוקרטית של כ-2.5 מיליון אזרחי ישראל שבחרו רק לפני מספר חודשים בבנימין נתניהו לראשות הממשלה".

נתניהו ניגוד עניינים בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד