כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חתמו על מכתב

בכירי פיקוד העורף מתחייבים לשרת במילואים ככל שיידרש

קצינים בכירים מפיקוד העורף שלחו מכתב למפקד פיקוד העורף, במכתב מתחייבים החיילים והקצינים להמשיך לשרת במילואים ככל שיידרשו. "כאשר אנחנו מגיעים למילואים אנחנו עושים שלושה דברים, משאירים בבית את המשפחה, הדעות הפוליטיות ואת האגו"

בכירי פיקוד העורף מתחייבים לשרת במילואים ככל שיידרש
חיילי פיקוד העורף בבני ברק צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אל"מ עמית קומלוש מפיקוד העורף שלח מכתב למפקד פיקוד העורף רפי מילוא, עליו חתומים קצינים בכירים, במכתב מתחייבים החיילים והקצינים להמשיך לשרת במילואים ככל שיידרשו, וזאת בניגוד לקצינים אחרים בצה"ל שהודיעו כי לא יגיעו למילואים בגלל הרפורמה המשפטית.

עמית קומלוש היה מפקד קטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה בשכונת רמות והר נוף. ופעל מול הרבנים בתקופת הקורונה, מהלך שהשפיע רבות על שיתוף פעולה למודעות והערכות בזמן המחלה. ולקח חלק ביחידת הצנחנים לתיאום חלוקת המזון בעיר בני ברק לפני חג הפסח 2020.

עמית אמר ל'בחדרי חרדים כי המכתב עליו חתמו בכירי הקצינים של מערך המילואים בעורף, הוא מתוך רצון להוציא את צה"ל מהשיח הפוליטי. "אנחנו אמונים על הצלת חיים. זהו ערך עליון. כאשר אנחנו מגיעים למילואים אנחנו עושים שלושה דברים; משאירים בבית את המשפחה, הדעות הפוליטיות ואת האגו. אני מפקד ישירות על עשרות חיילים וחיילות ביניהם 4 חיילים חרדים נפלאים. מעולם לא שאלתי איש מה דעתו הפוליטית. פיקדתי על מלונות החולים הראשונים בקורונה לציבור החרדי והשתתפתי בעשרות פעילויות חילוץ. אני מכיר את עם ישראל על כל רבדיו ומגיע לנו יציבות ושיח מכבד. כל חייל בחזית, ידע שכאשר יעופו טילים מעל ראשו כאשר יכבוש את הדחייה בביירות אנו נדאג שמשפחתו מטופלת ונשמרת. אם מחר יקרוס, חלילה, בניין, אנו מיידית נצא ונחלץ את הדיירים ללא הבדל של דת, או גזע ובוודאי ללא הבדל דעה פוליטית".

המכתב המלא:

אנו מערך המילואים של פיקוד העורף, המבצעים תעסוקות מבצעיות, משימות חילוץ והצלה ואמונים על משימות רבות ומגוונות בעורף הישראלי, שבמרכזו - הצלת חיים! רואים עצמנו כמי שנפלה בחלקנו החובה והזכות לבצע משימות מצילות חיים בארץ ואף להרים קרנה של ישראל במשימות הצלת חיים מחוץ לגבולותיה. אנו משולבים ומחוברים בעשייה בעורף הישראלי ומכירים היטב מהי ''שגרת חירום". דומה כי, אנו חווים בעת הזו צעדים ומעשים והתבטאויות המחריפות את השסעים והמתחים בחברה ואף מותחים ובוחנים את גבולות הקונצנזוס. בשיח שברובו מייצר "אקלים רעילי ופתיר.

ברור לכולם כי, מחלוקות תמיד היו ויהיו, אך בסופו של יום, עלינו למצוא פתרון מיטבי ורחב, בזמן כזה או אחר ואנו קוראים לצדדים האמונים על המשילות, החוק והסדר להגיע לפתרונות הוגנים ומכובדים. אנו שהיינו הראשונים להתמודד עם מגפת הקורונה, שפיקדנו על מלונות החולים והמבודדים, שלחמנו בארועי נפילות טילים וארועי אסון וחירום, נהיה הראשונים להתמודד עם כל אתגר ומשימה העומדת לפתחנו, מתוך הבנה שהחיים הם התנאי הבסיסי החייב להתקיים בכל עת. עם חפץ חיים אנחנו, ובלעדי צבא איתן ויציב קיימת סכנה לחברה ולשיח – שיח דמוקרטי ופולמוס פוליטי מכבד ומאחד, הנדיר כל כך בשכונה המופרעת, האלימה ורבת התהפוכות הקרויה המזרח התיכון.

ידעו אויבינו ומבקשי רעתנו, כי עם קשה עורף אנחנו וכך גם עמידתנו האיתנה אל מול אויב, איום וסכנה! אנו מערך המילואים של פקע"ר, רואים בצה"ל נכס שיש לשמור עליו מכל משמר. נכס אשר כוחו וייחודו ימצא בגווניו השונים, המתלכדים יחדיו למשימות הגנה ואשר ביחד סוחבים את "האלונקה" למען העם והמדינה, ללא הבדל דת, גזע ומין. אנו מודעים ומכירים היטב את תרחישי האיום ויודעים לומר בוודאות כי, טילי האויב, הפנדמיה ואסונות הטבע אינן מבחינים בין אדם לאדם ובין דם לדם וכך גם אנו.

לפיכך, אנו קצינות וקציני המילואים של פיקוד העורף, מתחייבים לעמוד מאחוריך ולצד מפקדינו הסדירים ולהוביל יחדיו משימות של ערבות הדדית, של שותפות גורל ולהמשיך להתנהל ולהפיץ שיח מכבד, יושרה, דוגמא אישית, לצד חתירה מתמדת למצוינות. "וקראני ביום צרה אחלצך ותכבדני" (תהילים ג', טו)

על החתום: מערך אנשי מילואים של פיקוד העורף, בתפקידים שונים ובדרגות שונות. נכון להיום, 245 חותמים/ות בהם: 3 תתי-אלופים במילי, 23 אלופי-משנה במיל', 60 סגני-אלופים במיל', 56 רבי-סרנים במיל', קצינות/ים וחיילות/ים מליבת העשייה בחיל.

הרפורמה המשפטית פיקוד העורף חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד