ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הפלסטינים בוזזים עתיקות

השר לאונסק"ו: מצפה כי הארגון יפעל לשימור אתרי מורשת יהודים גם ביהודה ושומרון

שיתוף פעולה בינ"ל בשימור אתרי מורשת יהודים. שר החוץ אלי כהן נפגש עם מזכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי, ואמר לה כי הוא מצפה כי הארגון יפעל לשימור אתרי מורשת יהודים גם ביהודה ושומרון. לאונסק"ו תפקיד מרכזי בחינוך לסובלנות ובמאבק בתופעת האנטישמיות המתגברת

השר לאונסק"ו: מצפה כי הארגון יפעל לשימור אתרי מורשת יהודים גם ביהודה ושומרון
אונסק"ו צילום: ויקי

שר החוץ אלי כהן נפגש במהלך ביקורו המדיני בפריז עם מזכ"לית אונסק"ו, אודרי אזולאי. במהלך הפגישה דנו השניים בשיתופי פעולה בין ישראל לארגון בתחום המאבק באנטישמיות והחינוך לסובלנות.

השר כהן והמזכ"לית אזולאי דנו בפעילות לשימור אתרי מורשת יהודים בישראל ובעולם, בין היתר על רקע החלטת ממשלת ישראל השבוע לשמר אתרי מורשת יהודים ביהודה ושומרון. שר החוץ כהן התייחס בפגישה לפוליטיזציה של הארגון והניצול הציני שלו בידי הפלסטינים, אשר הביאו לעזיבתה של ישראל את הארגון בינואר 2019.

המזכ"לית אמרה כי היא פועלת לצמצם את הפוליטיזציה בארגון, וכי היא רואה חשיבות בחזרת ישראל לאונסק"ו.

שר החוץ אלי כהן: "אתרי מורשת יהודים ביהודה ושומרון נפגעו ונבזזו, ואונסק"ו, האחראי על שימור אתרי מורשת בעולם כולו, צריך לפעול למנוע פגיעה באתרים המייצגים את ההיסטוריה של עם ישראל. פניתי למזכ"לית אונסק"ו והצעתי לה לשתף פעולה עם ישראל ומדינות נוספות בשימור אתרי מורשת יהודים בישראל ובעולם. לאונסק"ו, תפקיד מרכזי במאבק באנטישמיות ובשיח השנאה ברשתות. הודתי למזכ"לית הארגון על הפעילות לקידום ערכי הסובלנות ועל גיוס השותפים הבינ"ל להתמודדות עם תופעת האנטישמיות הבזויה".

 

אונסק''ו אלי כהן צרפת פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד