ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

עונש? 'קול ברמה' לא מעביר את השיעור בלווין

לראשונה: שיעורו של הראשל"צ הגר"י יוסף לא מועבר בשידור חי ברדיו, ובמקומו מועבר שיעור מוקלט של הגר"ע זצ"ל

הגר"י יוסף בשיעור ביזדים. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגר"י יוסף בשיעור ביזדים. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

לראשונה מאז החל שיעורו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף - הנמסר בלווין בשידור חי מבית הכנסת היזדים בשכונת הבוכרים בירושלים - הוא לא מועבר בשידור חי ב'קול ברמה'.

ביטול השידור נעשה בעקבות דבריו של הגאון רבי שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, האוסר לשמוע את רדיו 'קול ברמה' ואישור הדברים על ידי הגר"י יוסף.

בעקבות כך הסירו ב'קול ברמה' את השידור הנמסר מידי מוצאי שבת, ובמקום כך מביאים שיעורים מוקלטים של הגר"ע יוסף זצ"ל - לפי הפרשיות שנמסרו בעבר במוצאי שבתות.

השבוע הרב המקדים היה הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', והשיעור הועבר בכל נקודות הלווין של דר וסוחרת.

בשבוע שעבר אמר הגר"ש כהן בדברי ההספד שנשא במלאות שנה לגר"ע זצ"ל, לאחר שסיפר על התמדתו של הגר"ע יוסף, שניצל את זמנו בכל רגע גם בנסיעות, הוסיף: "כמה פעמים נסעתי איתו במטוס הייתי מדבר איתו והיה אומר לי שעסוק בלימודו, היום כשנוסעים פותחים את הטלפון את הרדיו, תפתח את קול ברמה שנשמע ביללה", בדבריו פנה הגר"ש לרבנים, "נכון שאסור לשמוע את קול ברמה?" והראשל"צ השיב לו "בוודאי".

תגובת קול ברמה: לצערנו הרב בשבועיים האחרונים עוברת התחנה מתקפה ברוטאלית המאיימת על עצמאותה והעמדת טובת הציבור לנגד עיניה וזאת מצד גורמים אינטרסנטיים, תוך כדי שרבוב שקרים וחצאי אמיתות ומסירתם באופן שאינו הגון לגדולי הדור. התחנה שהוקמה על ידי מרן זצוק"ל קבעה לעצמה כי בשום צורה ואופן היא לא תאפשר פגיעה בכבודה של אף דמות תורנית וכך היא תנהג גם בעתיד. יחד עם זאת נוכח האירועים האחרונים וחוות דעת הן מצד גדולי תורה איתם מתייעצת התחנה, הן מצד הרשות השנייה והן מצד מומחים משפטיים, מחוייבת התחנה בשקילת צעדיה בכובד ראש ובאחריות וכך בכוונתה לעשות בזמן הקרוב.
היזדים שיעור יצחק יוסף קול ברמה שידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד